شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عباس نظری- معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین

حوزه / حجت الاسلام نظری گفت: طلاب و روحانیون باید بر روی اهداف مراسم باشکوه پیاده روی اربعین تمرکز کرده و مردم را با اهداف آن آشنا نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران ایمانیه شهرستان تاکستان، ضمن تاکید بر برنامه ریزی های صورت گرفته در رابطه با مراسم اربعین حسینی در استان گفت:  اهداف اصلی عزاداری امام حسین(ع) احیای دین و آشناسازی مردم با معارف اسلام و ایجاد زمینه برای توسعه اسلام است که در تعالیم  دینی به آن توجه جدی شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین به لزوم تبیین این حرکت عظیم ارزشمند فرهنگی توسط مبلغین و روحانیون در جامعه اشاره و اظهارکرد:  رسانه های غرب می دانند که اگر هدف حرکت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی  برای دنیا تبیین شود و ملت های دنیا حضرت امام حسین(ع) را بشناسند، سرنوشت دنیا تغییر یافته و قدرت از آنان گرفته می شود.

وی افزود: اصل مسئله پیاده روی مسئله مهمی است و دلیل اهمیت آن این است که به همان میزان که از ناحیه علاقه مندان عشق و شور و معنویت وجود دارد، از آن طرف دشمنان نیز برنامه ریزی دارند.

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد:  فرهيختگان، مبلغین و روحانیون در قالب گفتمان  سازی ما را درموضوعات اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و معرفتی با استفاده ازفضای مجازی همراهی نمایند تا سخن مقام معظم رهبری مبنی بر با شور رفتن و با شعور بازگشتن از اربعين محقق شود.

وی ادامه داد: همه كساني كه عازم سفر در اربعين هستند،می توانند  به تنهایی يك رسانه باشند كه لازمه آن اين است كه خود، آموزش های  لازم را كسب كنند و پيام رسان اين نهضت بزرگ باشند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین به برنامه ریزی های گسترده ستاد اربعین حسینی در حوزه استان و اداره کل تبلیغات اسلامی برای رفاه اعزام زائران اربعین حسینی اظهارداشت: ستاد مركزی اربعین حسینی امسال با تجارب سال‌های گذشته در حوزه تبلیغ، اقدام به تشكیل کمیته  فرهنگی و آموزشی كرده كه در این سه ماه اخیر فعالیت‌های موثری داشته است.

حجت الاسلام نظری یاد آورشد: دراین كمیته، كارگروه تبلیغ و نماز با حضور نهادهای مختلف از جمله ستاد اقامه نماز، مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، حوزه علمیه قزوین ،اداره کل اوقاف وامور خیریه، نماینده بعثه مقام معظم رهبری و اداره کل تبلیغات اسلامی استان وستاد بازسازی عتبات وعالیات استان تشکیل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha