جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جنگ نرم

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت فضای مجازی ، طلاب و روحانیون را سربازان خط مقدم جبهه فضای مجازی عنوان کرد.

حجت الاسلام مهدی مهرپویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از ظرفیت های آن، سعی در تبیین معارف و مفاهیم دینی و اسلامی کنند.

وی با بیان اینکه تبلیغ دین در فضای مجازی به بصیرت افزایی و تقویت ارزش های اسلامی می تواند کمک کند، افزود: طلاب و روحانیون نباید از این فرصت غفلت کنند چرا که دشمن در فضای مجازی، زمینه‌ای به نام شبکه‌های اجتماعی درست کرده و از این فضا به نفع خودش بهره‌برداری می کند.

حجت الاسلام مهرپویان با اشاره به اینکه کار روحانیت امروز در فضای مجازی، تبلیغ دین و شبهه زدایی است، بیان داشت: امروز منبری با ساختار فضای مجازی با مخاطب خاص شکل گرفته که این خودش بیان خاص فضای مجازی را می‌طلبد تا بتوان هر چه بهتر از این ظرفیت بهره جست.

وی ادامه داد: هم اکنون میدان، میدان فضای مجازی است، گاهی در برخی مجالس جمعیت کمی حضور دارند اما در یک کانال تلگرامی صدها نفر عضو هستند که این فضا می‌تواند بحران یا فرصت باشد که روحانیون باید از این فضا به عنوان فرصتی برای تبلیغ و تبیین هر چه بهتر معارف دینی استفاده کنند.

مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: تبلیغ، ترویج و نهادینه کردن مکتب تشیع از وظایف ویژه روحانیون و مبلغان دینی است که باید لحظه ای از انجام آن غافل نشده و از هر فرصتی برای تبلیغ سیره ائمه اطهار (ع) در جامعه بهره گیری کنند.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون باید همت کنند تا از طریق شبکه های مجازی و اجتماعی پرچمدار نشر آموزه های دینی و ائمه معصومین (ع) باشند، خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیون می توانند در این فضا به شبهات و سئوالات دینی قشر نوجوان و جوان جامعه پاسخ داده و مبانی اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی را نیز برای آنان تشریح کنند چرا که دشمنان اسلام و انقلاب امروز تمام اهداف خود را برای نفوذ فکری و فرهنگی به ذهن جوانان ما به کار گرفته اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha