جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فضای مجازی

حوزه/ استاد حوزه علمیه تهران گفت: فضای مجازی عرصه مهمی است که حوزه های علمیه و روحانیون نباید از آن غفلت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین قاسمعلی نوچمنی با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در خصوص ویژگی های یک رسانه دینی، اظهار داشت: تبلیغ دینی از وظایف طلاب و روحانیون است و برای تبلیغ نیز باید ابزارهای مختلفی همچون رسانه های تخصصی که مطالب حوزه را به جامعه منتقل کرده و به نوعی حلقه وصل بین حوزه های علمیه و روحانیون با جامعه و عموم مردم باشند، وجود داشته باشد.

استاد حوزه علمیه تهران افزود: البته این رسانه باید رسانه ای باشد که مسئولین و خبرنگاران آن هم درک صحیحی از جامعه و هم از حوزه های علمیه داشته باشند، البته در کنار این دو ویژگی، بر اصول حرفه ای خبرنگاری و خبرنویسی نیز تسلط داشته باشند که خوشبختانه خبرگزاری حوزه تمام این ویژگی ها را دارد.

وی با تاکید بر اینکه خبرگزاری حوزه رسانه ای وزین و مورد اعتماد است، گفت: از دست اندرکاران و خبرنگاران رسانه رسمی حوزه علمیه انتظار می رود نیازهای روز جامعه از منظر دین را شناسایی کرده و مطالبی را از صاحبنظران در این خصوص با زبان گویا منعکس کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نوچمنی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فضای مجازی عرصه مهمی است که حوزه های علمیه و روحانیون نباید از آن غفلت کنند، تاکید کرد: بخشی عمده ای از فضای مجازی در اختیار بیگانگان و دشمنان اسلام قرار دارد که در راستای دین گریزی در جوامع اسلامی و به ویژه ایران تلاش می کنند.

وی یادآور شد: خبرگزاری حوزه می تواند بسیاری از آسیب ها را شناسایی و مورد دقت قرار داده و امردم را نسبت به بسیاری از داده های مطلوبی که توسط دشمنان در فضای مجازی مطرح می شود هوشیار کند.

استاد حوزه علمیه تهران در پایان گفت: بنده به سهم خود از خبرگزاری حوزه و فعالیت های آن تشکر می کنم و خود را به خاطر بسیاری از مطالب آموزنده که در این خبرگزاری منتشر می شود، مدیون می دانم.

313/29

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha