سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی

حوزه/ رئیس سابق مرکز اسلامی هامبورگ گفت: آنچه در فضای بین الملل به عنوان نیاز اورژانسی فرهنگی و دینی باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، تشریح ابعاد و تفاوت های فرهنگ ناب تشیع با دیگر مذاهب مخصوصا مذاهب جعلی مانند وهابیت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس حسینی قائم مقامی، از فعالان عرصه بین الملل و رئیس سابق مرکز اسلامی هامبورگ با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه بیست و دوم مطبوعات، نیازهای فرهنگی ایران در عرصه بین الملل را در دو عرصه نظام و حوزه تشریح کرد و گفت: آنچه باید هم نظام جمهوری اسلامی به طور عمومی و حوزه علمیه به ویژه در عرصه تبیین معارف ناب تشیع به آن توجه کنند، ابتدا برنامه ریزی و احصاء نیازهای بلندمدت فرهنگی و دینی به زبان های بین المللی است که برای تشریح آن نیازمند کار کارشناسانه هستیم.

ماموریت اورژانسی حوزه در فضای بین الملل

وی در ادامه افزود: اما آنچه به عنوان نیاز اورژانسی فرهنگی و دینی باید به آن توجه ویژه داشته باشیم که ماموریت حوزه علمیه نیز می باشد، تشریح ابعاد و تفاوت های فرهنگ ناب تشیع با دیگر مذاهب مخصوصا مذاهب جعلی مانند وهابیت و تکفیری ها است.

رئیس سابق مرکز اسلامی هامبورگ ادامه داد: متاسفانه فعالیت های غرب و معاندین اسلام برای تحریف حقیقت تشیع  بسیار شتابنده و پرسرعت است و در این میان رسالت حوزه علمیه و علمای شیعه آن است که آنچه در توان دارند برای تشریح و تبیین تفاوت های ماهوی فرهنگ ناب تشیع با دیگر مذاهب را در فضای رسانه ای جهان تبیین و منتشر کنند.

رسانه های شیعی فعال تر باشند

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی خاطرنشان کرد: آنچه امروز به عنوان معارف دینی در فضای بین الملل منتشر می شود، وجوه اشتراک مذاهب است و دنیای غرب از عظمت های تشیع و معارف ناب آن بی اطلاع است و رسانه های دینی شیعه نتوانسته اند خود را به گونه ای در جهان عرضه کنند که ذهن ها را برای دریافت تشیع کنجکاو نماید.

این روحانی فعال در عرصه بین الملل در ادامه یاد آور شد: شیعه نیازمند رسانه هایی است که گفتمان ناظر به معنای حکومت را در دنیا تبلیغ و ترویج نماید و ویژگی های حکومت علوی را به زبان های مختلف، در عرصه رسانه های دنیا تشریح و تببین نماید.

حوزه علمیه واقعیت های دنیا را بشناسد

رئیس سابق مرکز اسلامی هامبورگ تصریح کرد: حوزه علمیه شیعه باید واقعیت های موجود را بشناسد و بر اساس نیازها تولید محتوا نماید، البته این امر مستلزم همت و پشتکار روحانیت دغدغه مند برای گسترش معارف اهل بیت(ع) است.

وی در پایان تاکید کرد: تا زمانی که رسانه های منعکس کننده آموزه های تشیع وجه تمایز معارف ناب شیعه با دیگر فرق و مذاهب را تبیین نکنند، همچنان تحریف ها و سوء براداشت ها نسبت به آموزه های شیعی مطرح خواهد بود.

انتهای پیام/ د

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha