جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمدامین وحدانی نیا / معاون دادگستری شهر تهران

حوزه/ معاون دادگستری شهر تهران گفت: مردم به قضاتی که لباس روحانی به تن دارند با اطمینان خاطر بیشتری نگاه می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام محمدامین وحدانی نیا با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در خصوص حضور هدفمند و اثرگذارتر روحانیون در دستگاه قضایی کشور، اظهار داشت: یکی از بخش هایی که طلاب و روحانیون باید به یاری آن بشتابند، دستگاه قضایی نظام اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه هویت دستگاه قضایی جامعه اسلامی به حضور مجتهدین در آن است، گفت: خوشبختانه طلاب و روحانیونی که وارد دستگاه قضایی شده اند مایه افتخار بوده و باعث شده اند تا در میان عموم مردم نگرش مثبت تری نسبت به قضات روحانی ایجاد شود.

معاون دادگستری شهر تهران خاطرنشان کرد: انتظاری که از روحانیون حاضر در دستگاه قضایی می رود این است که در کنار کار قضاوت، هویت طلبگی و روحانی بودن خود را نه تنها فراموش نکرده، بلکه پررنگ تر کنند.

وی افزود: اگر چه این روحانیون باید خود را خدمتگزار مردم در دستگاه قضایی نظام اسلامی بدانند، ولی فراموش نکنند که رسالت فرهنگی و تبلیغ دین نیز به دوش آنان به عنوان یک روحانی است و همین جایگاه قضاوت فرصتی است تا در ضمن کار، هویت طلبگی خود را بیشتر مورد توجه قرار دهند و برای مثال ارباب رجوع را همانند مسطمع منبر خود ببینند.

حجت الاسلام وحدانی نیا با بیان اینکه مردم به قضاتی که لباس روحانی به تن دارند با اطمینان خاطر بیشتری نگاه می کنند، افزود: همواره به دیگر روحانیون شاغل در دستگاه های حکومتی می گویم که در حال حاضر فرصت خدمت برای ما فراهم است و اگر خدای ناکرده قدر این فرصت را ندانیم، ممکن است تا حکومت امام زمان(عج) چنین فرصتی برای خدمت نداشته باشیم؛ بنابراین باید قدر نظام اسلامی را بدانیم و با دقت بیشتری  به مردم و جامعه کنیم.

معاون دادگستری شهر تهران در پایان سخنان خود با تمجید از فعالیت های صورت گرفته در خبرگزاری حوزه به عنوان رسانه رسمی حوزه های علمیه گفت: خوشبختانه مطالب خوب علمی در خبرگزاری حوزه دیده می شود به گونه ای است که اگر یک طلبه فرصت نکند برای رفتن به منبر کتاب هایی را مطالعه کند، مطالعه مطالب خبرگزاری حوزه شاید به تنهایی برای او کفایت کند.

29/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha