سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

حوزه / نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: امروز پیامبران الهی همچون ابراهیم، نوح، موسی، عیسی، پیغمبراکرم (ص)، امام علی و ائمه اطهار (علیهم السلام) تعیین کننده در فرهنگ بشریت هستند و تمدن جهانی با اندیشه آن‌ها ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه هفتگی تفسیر قرآن که در حسینیه امامزاده اسماعیل (ع) برگزار شد، اظهار کرد: خدای سبحان در آیه 28 سوره ملک به پيامبر اكرم‏ (صلی الله علیه وآله وسلم) مي‌‏فرمايد: «قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَهْلَكَنِيَ اللَّهُ وَمَنْ مَعِيَ أَوْ رَحِمَنَا فَمَنْ يُجِيرُ الْكَافِرِينَ مِنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ»، «بگو به من خبر دهيد اگر خدا مرا و هر كه را با من است هلاك كند يا ما را مورد رحمت قرار دهد چه كسى كافران را از عذابى پر درد پناه خواهد داد (یعنی آن‌چه مسلم است کافران از عذاب دردناک الهی رهایی ندارند».

وی تصریح کرد: کافران آرزو داشتند که پیغمبر (ص) و یاران ایشان از میان بروند و هلاک شوند. پیش از پیغمبر (ص) نیز فرعون آرزویِ از میان رفتن موسی (ع) را داشت و دشمنان حضرت ابراهیم (ع) هم آرزوی از میان رفتن ایشان را داشتند اما در نهایت این آرزو را به گور بردند و پیغمبر خاتم، موسی و ابراهیم برای همیشه ماندگار شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز پیامبران الهی همچون ابراهیم، نوح، موسی، عیسی، پیغمبراکرم (ص)، امام علی و ائمه اطهار (علیهم السلام) تعیین کننده در فرهنگ بشریت هستند و تمدن جهانی با اندیشه آن‌ها ساخته خواهد شد.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: همان‌گونه که در گذشته کفار آرزوی از میان رفتن انبیاء (ع) را داشتند، در عصر ما نیز همان رویه را دنبال می‌کنند و برای رسیدن به اهداف خود اقدامات عملیاتی نیز در نظر گرفته‌اند. این‌که کودتای نوژه را طراحی کردند تا امام خمینی (ره) را از میان بردارند، نمونه بارز این معناست.

وی اضافه کرد: وقتی تاریخ را مورد بررسی قرار می‌دهیم و سرنوشتِ همیشه ناکام مانده کفار را می‌نگریم، به این نتیجه دست می‌یابیم که نقشه خدا چیز دیگری از آن است که کفار و مشرکان آرزوی آن را دارند. امام حسین (ع) در کربلا به شهادت رسید، اما شکست نخورد یعنی یزید به آرزوی خود که همان از میان برداشتن امام بود، دست نیافت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که شکست یزید در همان بعد از ظهر روز عاشورا مشخص شد، یادآور شد: وقتی حضرت زینب (سلام الله عليها) به یزید گفت: هر چه می‌توانی بکوش و تلاش کن و هر نیرنگی بلدی به کار بگیر، به خدا سوگند تو یاد ما را نمی‌توانی از میان ببری و وحی و نام آل پیغمبر (ص) باقی خواهد ماند، شکست یزید را نمایان کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: باری‌تعالی در آیه 29 سوره ملک هم فرموده: «قُلْ هُوَ الرَّحْمَنُ آمَنَّا بِهِ وَعَلَيْهِ تَوَكَّلْنَا فَسَتَعْلَمُونَ مَنْ هُوَ فِي ضَلَالٍ مُبِينٍ»، «بگو اوست‏ خداى بخشايش‌گر به او ايمان آورديم و بر او توكل كرديم و به‌زودى خواهيد دانست چه كسى است كه خود در گمراهى آشكارى است».

وی یادآور شد: کافران برای این که بساط پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) و یاران ایشان جمع شود، دست به هر کاری زدند و حتی به پیغمبر (ص) پیشنهاد حاکمیت و سلطنت دادند. دشمنان امروز ما هم همین‌گونه هستند و این آمادگی را دارند تا به ما هر گونه امتیازی بدهند اما ما حرف از توحید نزنیم.

این استاد حوزه اظهار کرد: خدا خط انبیاء (ع) را به یکدیگر مرتبط و کتاب‌های آسمانی را به هم وصل کرده است. ادیان نیست، دین است، اشجار نیست، شجره طیبه است و از آدم تا خاتم یک درخت کاشته شده است و انبیاء یکی پس از دیگری آن را پرورش دادند.

وی تصریح کرد: با این دید اگر به گذشته و تاریخ نگاه کنیم، می‌بینیم که فرعون، نمرود، ابوسفیان و سران مشرکان مانند علف‌های هرز چیده و به آتش کشیده شده‌اند اما همه پیغمبران هر روز بیشتر از گذشته دیده می‌شوند و جهان آینده جهان حاکمیت انبیاء (ع) و اولیاء الهی خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدای سبحان درباره دشمنان انبیاء و اولیاء می‌فرماید: آن‌ها را قطعه قطعه و تکیه تکیه کردیم و هیچ ارتباط و اتصالی با هم ندارند و نمی‌توانند به یکدیگر افتخار کنند.

وی یادآور شد: رهبری تصریح نمودند:مذاکره یعنی بده‌بستان و باید ببینیم آن‌ها چه چیزی می‌خواهند به ما بدهند و چه چیزی می‌خواهند از ما بگیرند؛ آن‌چیزی که ما داریم ایمان، شرف، استقلال، اسلام، عزت، قرآن، غدیر، بعثت و رسالت است و آن‌ها می‌خواهند این‌ها را از ما بگیرند و سیطره، سلطه، غارت، کشتار، بی‌رحمی و استکبار را به ما بدهند و کدام موجودی زیر بار این معامله می‌رود.

امام‌جمعه قزوین گفت: آن‌ها حتی اگر همه مملکت را در اختیارشان بگذاریم هم راضی نمی‌شوند و تا مردم را به ذلت و حقارت نکشانند، دست از سر مردم بر نخواهند داشت و باید با فراگیری آیات الهی مراقب شیطنت‌های دشمنان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان این‌که ما یقین داریم رحمت خداوند متعال شامل حال بندگانش خواهد شد، افزود: باری‌تعالی وعده داده که رحمتش شامل حال بندگانش خواهد شد و ما نیز به وعده‌های خداوند ایمان داریم و یقین داریم وعده الهی محقق خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha