جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی- نشست طلاب مدرسه محسنیه قزوین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، بصیرت را لازمه نجات از فتنه ها و حفظ حیثیت ملی و دینی دانست و گفت: گاهی انسان‌های زیادی آماده حمایت از دین هستند، اما در برهه‌های حساس و مهم، دین غریب و مظلوم می‌ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در جمع طلاب واساتید مدرسه علمیه محسنیه قزوین، گفت: باید با بصیرت و آگاهی درک درستی از فتنه‌ها داشته باشیم و تلاش کنیم هر روز درک عمیق‌تری نسبت به فتنه‌های دشمن پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: افراد زیادی در گذشته به خاطر عدم بهره‌مندی از درک و تحلیل صحیح از مسائل نتوانستند تفاوت بین پیغمبر(ص) و ابوسفیان، امام علی(ع) و معاویه، و ... را تشخیص دهند، چرا که وجودشان آکنده از پلیدی و دروغ شده بود.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرماید، منافقان کسانی هستند که برای رسیدن به عزت، کافران را به جای مؤمنان، اولیاءِ خود انتخاب می‌کنند، در حالی‌که عزت تنها نزد خداوند است و آن‌ها از این مهم غافل می‌مانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که باید به گونه‌ای زندگی کنیم که برای حیثیت دینی و ملی‌مان مفید باشیم، خاطرنشان کرد: گاهی انسان‌های زیادی آماده حمایت از دین هستند، اما در برهه‌های حساس و مهم، دین غریب و مظلوم می‌ماند و قصه کربلا نمونه‌ای از این معناست.

وی در این خصوص ادامه داد: کسانی که در مقابل امام حسین(ع) قرار گرفته بودند، در آن برهه‌ حساس، دین را غریب و مظلوم رها کردند و به صف دشمن پیوستند و اباعبدالله‌الحسین(ع) نیز درباره آن‌ها فرمود: این‌ها برده دنیا هستند و دین لقلقه‌ زبانشان است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: اگر می‌خواهیم دین لقلقه زبانمان نباشد، علاوه بر این‌که دستورات دینی نظیر دوری از غیبت، نفاق، تهمت و عدم استفاده از مال حرام را تشریح می‌کنیم، باید در عمل نیز به آن‌ها پایبند باشیم و دین را به دنیا نفروشیم.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین با بیان این‌که دین داری یکی از جدی‌ترین مسائل عصر ماست، اظهار کرد: اگر دین در جامعه تبیین شود، تهمت، غیبت و دروغ جای خودش را به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و نصیحت می‌دهد و صداقت در رفتار و صراحت در گفتار در بین مردم رایج می‌شود.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) فرمودند آدمی به هر مقصدی بخواهد برسد، با صداقت می‌رسد و هیچ سپری نمی‌تواند همانند صداقت نگهدارنده شخصیت و درستی و راستی برای انسان باشد و هر کسی بداند عاقبت کارها چه می‌شود و به قوانین عالم هستی آگاهی داشته باشد، حیله و نیرنگ به کار نمی‌برد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به تلاش فتنه گران به رسیدن به اهداف شوم خود اشاره کرد و بیان داشت: هدف فتنه گر رسیدن به هدف شوم خود است، برخی از مردم در مواجه با فتنه بصیرت داشته و عمق مسائل را درک می کنند، اما برخی فریب افراد فتنه گر را می خورند، انسان باید مراقب باشد که در فتنه ها تسلیم شیاطین نشود.

امام جمعه قزوین یادآورشد:  افراد فتنه گر به کارشان جلوه حق می دهند، از همین رو زمانی که فتنه آغاز می شود بین جامعه شبهه وجود دارد که بعد از مدتی حق معلوم می شود، شیطان نیز از همین روش استفاده می کند، شیطان به اندازه ای کار زشت را زیبا جلوه می دهد که انسان را جذب خود می کند.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha