سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 399585
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
حجت الاسلام  والمسلمین هاشم فیروزی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین با تاکید بر گرامیداشت یاد علما و بزرگان گذشته از علامه طباطبایی به عنوان الگویی کامل برای طلاب یاد کرد.

حجت الاسلام  والمسلمین هاشم فیروزی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در قزوین، به مناسبت سالروز ارتحال علامه طباطبایی به ابعاد شخصیتی این مفسر قرآن پرداخت و گفت: این عالم فقید الگویی خوبی برای همگان بوده و امروز واقعا جای خالی چنین علمایی احساس می گردد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: علاّمه طباطبایی(ره) اهل مطالعه، تحقیق و تفکر بود و تمام عمر پربرکت خود را در مطالعه، تفکر، تألیف و تدریس صرف کرد و آثار گرانبهایی از خویش به یادگار گذاشت.

وی افزود: علاّمه طباطبایی پشتکار عجیبی داشتند و چندین سال برای تفسیر المیزان زحمت کشیدند و یکی از امتیازات و ویژگی های شخصیتی علاّمه طباطبایی(ره) این بود که دارای استقلال فکری و روح واقع گرایی بود.

استاد حوزه علمیه قزوین به انس بیشتر طلاب حوزه علمیه با قر آن تاکید و عنوان داشت:  انس با آیات قرآن چنان در روح و جانش علامه طباطبایی جاری و ساری شده بود که می‌شد از تک ‌تک کلمات و افعالش آیه‌های قرآن را دید و تفسیر کرد.

وی به انتشار کتاب نفیس وارزشمند تفسیرالمیزان اشاره وبیان داشت: علامه طباطبا یی در سال 1333 هجری شمسی نگارش تفسيرالميزان اثر بزرگ خويش را آغاز كرد و 17 سال طول كشيد تا آن را به پايان رساند که اثری ارزشمند ونفیس که نظیر آن تا به حال نوشته نشده است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین توسل به اهل بیت و پشتکار در کارها را بخشی دیگر از ابعاد شخصیتی این دانشمند برجسته دانست و اظهارداشت: از جمله خصوصيات علامه طبا طبا یی ، توسل فوق‌العاده وی ‌ به اهل بيت(ع) و همچنین پشتکار و تلاش در دروس از عوامل موفقیت وی بود.

وی ادامه داد: رمز موفقیت در هر کار به استقامت و پایداری وابسته بوده  و بدون استقامت، هیچ کس در هیچ امری، به پیروزی نخواهد رسید.

 خاطرنشان می گردد: علامه طباطبایی 24 آبان  سال 1360  پس از سال ها تلاش علمی دار فانی را وداع گفتند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha