دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه

حوزه/ دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه، بر لزوم تلاش در جهت پاسخگویی به شبهات و سوالات قرآنی از سوی مفسیران حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی  امشب در نشست اساتید تفسیر و بزرگداشت سی و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبائی که در دارالقرآن علامه طباطبائی برگزار شد، با ذکر این مطلب که 400 درس تفسیر در حوزه برگزار می شود، گفت: مجمع عالی تفسیر در دوره جدید به دنبال آن است که درس های تفسیر به صورت کیفی و با غنای بیشتر برگزار شود.

وی افزود: در این راستا، چندین برنامه از سوی مجمع دنبال می شود؛ نخست اینکه باید بتوانیم اصول و قواعد تفسیر مناسبی را برای حوزه های علمیه تدوین و تنظیم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی عنوان کرد: هر علمی برای رشد و بالندگی خود نیازمند قواعد و اصول بسیار مهمی است که در این حوزه باید اصول و قواعدی که مبتنی بر اصول دین و قرآن وروایات باشد را احصا و تدوین کنیم.

دبیر مجمع عالی تفسیر اظهارکرد: اساتید تفسیر، فعالیت های گسترده ای در حوزه انجام می دهند، ولی غالبا با روش ها، آشنایی چندانی ندارند؛ زیرا باید این تحقیقات را در قالب های مناسب عرضه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی گفت: به همین جهت، قرار است کارگاه هایی ایجاد شود تا حوزویان با تحقیق و تدوین و تدریس و روش شناسی تفسیر قرآن آشنا شوند.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت های مجمع، آن است که طلاب بسیاری از اساتید تفسیر و علوم قرآن گام برداشته اند که مورد شناسایی نیستند؛ به همین جهت قرار است که فراخوانی انجام شود که محققان این حوزه فعالیت های علمی خود را ارایه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی عنوان کرد: یکی دیگر از مطالباتی که از حوزه علمیه قم انجام می شود، آن است که با علومی که مرتبط با تفسیر است و قرآن در این رابطه حرف دارد، قرآن را به بهترین شکل عرضه کنیم؛ در همین راستا سمینارهای علمی بسیاری برگزار می شود که قرآن در این عرصه سخن و حرف دارد و به همین جهت از سوی بخش بین الملل دفتر مقام معظم رهبری اساتید این حوزه به این نیاز پاسخ می دهند.

دبیر مجمع عالی تفسیر اظهارکرد: از دیگر سوی، حوزویان و مفسیران این عرصه باید با مراکز علمی و پژوهشی ارتباط موثر برقرار کنند و در حوزه های قرآنی حضور جدی داشته باشند و بتوانند، معارف قرآن را در قالب های مورد نیاز عرضه نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی گفت: کار و فعالیت دیگری که باید در این عرصه انجام شود، نشست هایی در خصوص موضوعاتی ریزی که در خصوص قرآن مطرح است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha