دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  مهدوی راد

حوزه/ پژوهشگر علوم قرآنی اظهارکرد: این روش علامه باید برای همه ما الگو باشد و این روش ها را باید در کتب جدید تفسیری به کار ببریم و روش ها را مشخص کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مهدوی راد امشب در چهاردهمین اجلاس مجمع عالی تفسیر حوزه و بزرگداشت سی و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبائی در دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: اقامه، به معنی متبلور ساختن در صحنه ذهن و زندگی است و وقتی که خداوند ما را به اقامه قرآن امر می کند، باید حقایق و تعالیم زندگی ساز قرآن را در ذهنیت جامعه و خود متبلور سازیم.

وی افزود: در این عرصه باید دو نگاه تمدنی و هدایت گرانه و شورانگیز و هدایت آفرین داشته باشیم؛ بسیاری از قواعد در دل تفاسیر به کار برده است بدون اینکه به این مسایل نگاه کنند که آنها در بیرون قابلیت انجام دارد یا خیر؟

استاد تفسیر بیان کرد: برخی مفسران در تفسیر قواعدی بیان شده است که آن را تنقیح نکرده اند که این مساله کار مفسران امروز است؛ علامه طباطبایی اصولی را بیان می کنند که به نقل خودشان از اهل بیت(ع) فرا گرفته اند.

پژوهشگر علوم قرآنی اظهارکرد: این روش علامه باید برای همه ما الگو باشد و این روش ها را باید در کتب جدید تفسیری به کار ببریم و روش ها را مشخص کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha