دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ چهاردهمین همایش اساتید تفسیر قرآن در دارالقرآن علامه طباطبایی

حوزه/ مدیر درالقرآن علامه طباطبایی بر لزوم نقش آفرینی بیشتر فعالان عرصه قرآنی در مقابله توطئه های دشمنان علیه قرآن کریم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مرتضی نجفی قدسی چهارشنبه شب در اجلاس اساتید تفسیر قرآن کریم و بزرگداشت سی و ششمین سال ارتحال آیت الله طباطبائی،‌که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت:متاسفانه امروزه شبهات یکی از معضلاتی است که  در جامعه ما در حال رواج است.

وی افزود: در این بین دشمنان با نگاه مغرضانه به قرآن کریم سعی در شبهه پراکنی دارند، عده‌ای که شاید سررشته در فراماسونری‌ها داشته باشند این مسائل را برای آیات الهی مطرح می‌کنند که باید به لحاظ فکری و عقیدتی پاسخی شایسته به آن‌ها داد.

نجفی قدسی اظهارکرد: در همین زمینه دارالقرآن در این زمینه احساس مسئولیت کرد و حدود یکسال قبل در همین مکان با شکل گیری جلسات قرآنی به مصاف این نقدها رفته است.

مدیردارالقرآن علامه طباطبایی اظهارکرد: کسانی که علیه قرآن مطلب می نویسند نگاهی ضد قرآنی و همسو با دشمنان دارند؛ البته در این زمینه نیز عده‌ای از عالمان بزرگ به این مسائل پاسخ گفتند و برخی دیگر در حال تدوین مجلداتی برای پاسخگویی هستند.

نجفی قدسی با بیان اینکه امروز باید به مصاف مطالبی رفت که درصدد ایجاد تشکیک در وحیانیت قرآن است، افزود: علامه طباطبایی قیم بودن قرآن در گستره جهانی را ارائه کرده و با اتکا به این تفاسیر می‌توانیم به مصاف این مسائل برویم.

وی با اشاره به جایگاه قرآن و عترت در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: تنها چیزی که می‌تواند جامعه ما را در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن مصون بدارد قرآن و عترت است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه امروز در جنگ و تهاجم فرهنگی با دشمن هستیم تصریح کرد: دشمن با ترفندهای مختلف جامعه و فضای اجتماعی را مخدوش می‌کند تا به معارف قرآن ضربه بزنند.

وی با بیان اینکه بیت علامه طباطبایی بیت قرآن است، گفت: هر روز صبح دوره یک ساله مهارت‌های تفسیر قرآن در دارالقرآن برقرار است و اساتید بزرگ حوزه در این مجموعه به بیان معارف قرآنی می‌پردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha