جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/دیدار رئیس دانشگاه پیام نور قم با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ نظارت کافی و عالی روی اساتید و برنامه و کتب انجام شود؛ دانشگاه در صورتی اصلاح و اسلامی می شود که برنامه، کتاب و استاد هر سه تحت مراقبت باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصرگاه امروز در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور قم گفتند: دانشگاه امری ضروری برای تمام کشورها است و بدون دانشگاه، پیشرفتی در کشورها حاصل نمی شود، ولی این پیشرفت ها به وضع دانشگاه ها بستگی دارد.

ایشان افزودند: اگر دانشگاه ها از نظر علمی و اخلاقی در حد عالی باشند،  افرادی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند می توانند کشور خود را به سمت جلو و پیشرفت پیش ببرند، ولی اگر این معلومات و اخلاقیات مناسب نباشد همین وضع برعکس خواهد شد.

این مرجع تقلید یادآورشدند: مدیران دانشگاه ها باید کاری کنند که بیان نشود که سطح دانشگاه پیام نور پایین است؛ یعنی باید به شکلی کار کنید که همه بگویند سطح این دانشگاه بالا است؛ خروجی ها همیشه معرف دانشگاه ها هستند.

ایشان خاطرنشان کردند: مساله دیگر، مسایل اعتقادی و فرهنگی و اخلاقی است؛ دانشجویان باید از نظر اخلاقی نمونه باشند و اگر این گونه نباشد در آینده اتفاقاتی از جمله حقوق های نجومی و... بوجود می آید.

این مرجع تقلید یادآورشدند: باید به مناسبت های مختلف جلسات و نشست ها ومحافل دینی و قرآنی برای دانشجویان برگزار شود و آنها را از نظر دینی آموزش دهند؛ نکته دیگر آن است که باید به شبهات اعتقادی دانشجویان پاسخ داده شود.

ایشان خاطرنشان کردند: نکته دیگر آن است، باید نسبت به افرادی که دارای استعداد بالا هستند، ولی به دلیل مشکلات مالی نتوانند تحصیل کنند، مساعدت داشته باشند؛ سرمایه های اصلی یک کشور، استعدادهای انسانی خوب است که باید به هر شکلی این جوانان را حفظ کنیم.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی یادآورشدند: نکته دیگر این است که نظارت کافی و عالی روی اساتید و برنامه و کتب انجام شود؛ دانشگاه در صورتی اصلاح و اسلامی می شود که برنامه، کتاب و استاد هر سه تحت مراقبت باشد.

ایشان عنوان کردند: یکی از مسایلی که باید در دانشگاه ها کنترل و نظارت شود، امور اساتید است تا اساتیدی که دارای مشکلات فکری و وابستگی های فکری و گرایشی هستند مشخص شود.

این مرجع تقلید  یادآورشدند: مدیران باید سعی کنند از تعطیلات در دانشگاه ها بکاهند؛ این حرکت در حوزه آغاز شده است؛ امسال 20 روز زودتر از دانشگاه ها، دروس در حوزه آغاز شده است.

ایشان عنوان کردند: اصولا در کشور ما در همه عرصه ها تعطیلات زیاد است و این تعطیلات به خودی خودی ضربه می زند و باید با برنامه های مختلف زمینه های آموزش بهتر را فراهم کرد.

معظم له بیان کردند: باید زمینه های فرهنگی و ساختاری برنامه های دینی در دانشگاه ها را فراهم کنند تا افراد مفیدی راهی عرصه کار شوند تا انتظار حقوق های نجومی نداشته باشند و یا با مراکزی مرتبط شوند و به آنها خدمت کنند.

ایشان در پایان بیان کردند: پیوند حوزه ودانشگاه باید از نزدیک انجام شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha