شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نقض حقوق بشر در بحرین

حوزه/ مرکزپژوهش های حقوق بشر قاهره اعلام کرد: نظام بحرین با مردمی که خوستارِ اصلاح و دموکراسی اند، بدرفتاری کرده و آنها را سرکوب می کند و علاوه بر این، به توصیه های کمیته حقیقت یاب بین المللی نیز بی اعتنایی می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز پژوهش های حقوق بشر قاهره، در گزارش سالیانه خود درباره اوضاع حقوق بشر در 11 کشور عربی از جمله بحرین، اعلام کرد: وضعیت حقوق بشر در بحرین همچون سایر کشورهای عربی، نابسامان است.

در این گزارش آمده: نظام بحرین با مردمی که خوستارِ اصلاح و دموکراسی اند بدرفتاری کرده و آنها را سرکوب می کند و علاوه بر این به توصیه های کمیته حقیقت یاب بین المللی نیز بی اعتنایی می کند و در این راستا از نیروهای نظامی عربستان نیز خواسته برای سرکوب مردم و تظاهرات کنندگان بحرینی به این کشور بیایند.

مرکز قاهره افزود: مرتکبان جنایت های بزرگ و ناقضان حقوق بشر از زیر باز نظارت ها و مجازات ها فرار می کنند و این بدان خاطر است که مؤسسات و نهادهای قضایی کشورهای عربی از جمله بحرین ضعیف هستند یا اینکه به واسطه درگیری های مسلحانه و فروپاشی نهادهای قانونی، استقلال و پاکی خود را از دست داده اند و توان مجازات و بازخواست متخلفان را ندارند.

در ادامه این گزارش آمده: جامعه بین الملل نیز مجازات و محاکمه ناقضان حقوق بشر را در راس اولویت های خود در تعامل با مسائل منطقه قرار نداده و از سوی دیگر بسیاری از سلاح هایی که ناقضان حقوق بشر و جنایتکاران منطقه مانند عربستان و بحرین از آن استفاده می کنند از کشورهای غربی مانند آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا وارد شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha