جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباس رحیمی

حوزه/ هرکجا که جماعتی از شیعیان و مسلمانان گرد هم جمع می آیند لازم است هادیانی در این جماعات حضور یاند تا این حرکت ها از مسیر اصلی خود خارج نشود لذا چه در زمان اعتکاف، چه هنگام پیاده روی اربعین و در کلیه اجتماعات دیگر حضور طلاب، مبلغین و هادیان دینی لازم و ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین عباس رحیمی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان  درباره نقش طلاب در همایش عظیم پیاده روی اربعین گفت: طلاب باید تلاش کنند تا این شور و شعارها را به شعور تبدیل شود و اهداف امام حسین علیه السلام در عمق جان زائران نفوذ کند.

وی افزود: مبلغین باید افرادی را که در راهپیمایی اربعین حضور می یابند چنان تربیت کنند که وقتی از این سفر به منزل خویش باز می گردند با قلبی آکنده از معرفت همراه باشد و به وظایف خویش در زندگی روزمره آشنا گردد.

وی با اشاره به این آیه قرآن که برای هر قومی هدایتگری وجود دارد تاکید کرد: هرکجا که جماعتی از شیعیان و مسلمانان گرد هم جمع می آیند لازم است هادیانی در این جماعات حضور یاند تا این حرکت ها از مسیر اصلی خود خارج نشود لذا چه در زمان اعتکاف، چه هنگام پیاده روی اربعین و در کلیه اجتماعات دیگر حضور طلاب، مبلغین و هادیان دینی لازم و ضروری است.

امام جمعه خمینی شهر تصریح کرد: بهترین پیام همایش بزرگ پیاده روی اربعین وحدت، همدلی و نه گفتن به دشمنان است چراکه در واقع این حرکت جلوه گر شعائر حسینی همچون هیهات من الذله است.

وی در رابطه نحوه انعکاس نماد استکبار ستیزی این حرکت بزرگ بیان کرد: باید برای مردم هدف سیدالشهدا از قیام عاشورا تبیین شود و زمانی که مردم ببینند خود سیدالشهدا تحت هیچ شرایطی حاضر به پذیرش ظلم و سازش با استکبار نشد این حرکت نیز خود به یک نماد برای استکبار ستیزی مبدل می گردد.

حجت الاسلام رحیمی در توصیه ای به طلاب افزود: بنده از طلاب خواستارم که هرکس می تواند در این حرکت عظیم حضور یابد لکن نه به عنوان یک شخص معمولی که صرفا پیاده از نجف تا کربلا رفته باشد بلکه به عنوان شخصی که وظیفه دینی (تبلیغ) را انجام دهد و در این عصری که فتنه ها همه جا را گرفته است روحانیت به عنوان هادی نقش ارشادی خود را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: طلاب برای تبلیغ اولا باید به نکاتی که بعثه مقام معظم رهبری برایشان تنظیم می کند توجه کنند و سپس مراقب باشند اگر شخصی یا گروهی برای القای عقاید انحرافی و یا حتی توهین به مقدسات، شعائر و نظام جمهوری اسلامی در این جماعت حضور یابد فتنه اش را خنثی کنند و جلوی تفرقه افکنی های و بیان مطالب بی اساس را بگیرند.

امام جمعه خمینی شهر خاطرنشان کرد: معرفت آموزی در این مسیر باید چنان عمقی و اثرگذار باشد که هرکس در این راهپیمایی شرکت می کند دیگر در مجالس گناه حضور نیابد و بگونه ای نباشد که امروز در راهپیمایی اربعین باشد و فردا در منزل از شبکه های ماهواره ای الگوی زندگی بگیرد.

وی اظهار کرد: مبلیغین در این همایش باید با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر حاضر شوند لذا همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرودند، بزرگترین معروف نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به تبع بزرگترین منکر ضربه زدن به آن همچنین امروز کاهش جمعیت خود منکر است که مبلغین باید این مسائل را برای مردم تبیین کنند.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: باید مردم را از شعاری بودن نجات داد و به سمت عمل همراه با معرفت قلبی سوق داد لذا برخی هستند که در نماز خود کاهلی می کنند و به سمت زیارت می شتابد براین اساس باید برایشان تبیین کرد که بر طبق روایات معصومین اگر امر مستحبی ضرر بزند به واجبات صلاح نیست.

وی ادامه داد: گاهی خانم های مجرد تنها برای این سفر مشرف می شوند و اگر چنانچه بدانند حضورشان به مصلحت نخواهد بود قطعا به گونه ای دیگر عمل خواهند کرد که تبیین این مسائل به عهده طلاب و مبلغین می باشد.

حجت الاسلام رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: بزرگترین وظیفه طلاب آگاهی بخشی به مردم است چنانچه که امروز بزرگترین فتنه دشمن اختلاط حق و باطل و پوشاندن لباس زیبا بدان می باشد که اگر نقش روشنگرانه طلاب در این مسیر ایفا شود مردم از این فتن در امان خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha