سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با تاکید براینکه اربعین کنگره جهانی عشاق اهل بیت(ع) است، گفت: پیاده روی اربعین تجلی میثاق و همدلی امت اسلامی با محوریت سیدالشهدا(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، صبح امروز در مراسم فرارسیدن اربعین حسینی که  با حضور جمعی از رزمندگان برگزارشد به مراسم میلیونی این همایش بزرگ معنوی و سیاسی اشاره و گفت:  زمانی که ایرانی ها در مراسم اربعین حضور نداشتند داعش در نزدیکی های کربلا و بغداد بود و ورود زائران اربعین حسینی موجب شد که خطر داعش از عتبات عالیات و حتی بغداد دفع شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حضور میلیونی عاشقان حسین در اربعین حسینی بازتاب جهانی دارد و نشان دهنده اوج وحدت و همدلی امت اسلامی است،  و اقتدار ایران اسلامی را در این اجتماع میلیونی باید  به دنیا نشان دهیم و بهترین اربعین را از نظر امنیت و آرامش داشته باشیم.

وی با بیان این که در مسیر پیاده‌ روی اربعین حسینی شاهد حضور نه تنها شیعیان بلکه اهل تسنن و حتی افراد غیرمسلمان هستیم،  اظهارداشت : این حضور مشترک ادیان و مذاهب مختلف در این کنگره عظیم نشان دهنده جایگاه و عظمت جهانی امام حسین(ع) و نهضت عاشورا است.

امام جمعه  شهرستان تاکستان ادامه داد: اربعین تجلی میثاق و همدلی امت اسلامی با محوریت سیدالشهدا(ع) است.

استاد حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به این که  جامعه اسلامی بدون شور و شعور حسینی نمی تواند در برابر دشمنان و مستکبران عالم ایستادگی کند، تصریح کرد:  تنها راه ایستادگی در برابر دشمنان واقعی اسلام بهره گیری از فرهنگ حسینی است.

و ی با بیان این که فرهنگ حسینی به معنای ذلت ناپذیری و ایستادگی در برابر دشمنان است، افزود: فرهنگ حسینی هیچ گاه زیر بار سازش و پذیرش ذلت و خواری در برابر دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب نمی رود بلکه با اقتدار در برابر ظالم تا نابودی کامل آنها می ایستد.

حجت الاسلام  والمسلمین اسلامی  با اشاره به اینکه مراسم اربعین فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد وحدت و همبستگی بین دو ملت ایران و عراق است و می‌تواند بهترین فرصت برای معرفی اسلام ناب به تمام  دنیا باشد، عنوان داشت:  از آنجایی که شناساندن و معرفی امام حسین(ع) و اهداف عالیه او به تمام جهانیان از وظایف مهم جامعه اسلامی است، لذا باید از تمام ظرفیت‌های ممکن، نهایت استفاده را برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha