پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نمایشگاه‌های عکس «غزه ناکامل»، نمایش تصاویر خرابی‌های غزه

حوزه/سازمان دیده‌بان امداد فلسطین، به طور همزمان نمایشگاه‌های عکسی در نوار غزه و کرانه باختری با موضوع خرابی‌های غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، سازمان دیده‌بان امداد فلسطین،  نمایشگاه‌های عکسی در نوار غزه و کرانه باختری با عنوان «غزه ناکامل» برگزار کرد. موضوع این نمایشگاه‌های عکس که به طور همزمان در رام الله مرکزی و کرانه باختری برپا شد، خرابی‌های منطقه تحت محاصره نوار غزه از زمان حمله نظامی رژیم صهیونیستی به این سرزمین در تابستان 2014 و تاکید بر اتحاد مردم فلسطین بود.

تصاویر به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه به دنبال افزایش آگاهی درباره شدت بحران انسانی در غزه از زمان حمله اسرائیل بوده و از تماشاگران علت ناموفق بودن کمک‌های بین المللی در ساختن دوباره غزه را جویا می‌شوند.

رژیم صهیونیستی در سال 2014 در حمله بی‌رحمانه به مردم فلسطین، بیش از 2250 نفر را به شهادت رسانده و 18 هزار خانه را با خاک یکسان کرد. تخمین زده می‌شود که 570 میلیون دلار و 4 میلیون تن مصالح ساختمانی برای بازسازی ساختارهای تخریب شده توسط اسرائیل مورد نیاز است و با گذشت 2 سال از این حادثه، درصد بسیار پایینی از این کمک‌ها به فلسطین ارسال شده‌اند.

به گفته الیا قربیا هماهنگ کننده ارتباطات رسانه‌ای سازمان دیده‌بان امداد فلسطین، مشکل اولیه پیش روی بازسازی غزه، ارسال کمک مالی ناکافی از سوی کشورهای مختلف است. کمک‌های مالی ارسالی از سوی کشورها به حدی پایین است که هنوز 4 هزار خانه نیاز به بازسازی دارد و حتی خانه‌های تخریب شده از زمان حملات اسرائیل در سال‌های 2008 و 2012 نیز هنوز تعمیر نشده باقی مانده‌اند.

دیگر مشکل پیش روی مردم فلسطین برای تعمیر خانه‌هایشان، سنگ اندازی رژیم صهیونیستی و عدم دادن مجوز ورود مصالح ساختمانی لازم به نوار غزه به بهانه‌های امنیتی می‌باشد.

قربیا افزود: مشکلات زیادی پیش روی بازسازی نوار غزه وجود دارند و برداشتن محاصره اصلی‌ترین راه حل این مشکلات است. در مجموع مهم است که اسرائیل بداند که به هیچ عنوان نمی‌تواند کرانه باختری و غزه را از همدیگر جدا سازد و مردم فلسطین اتحاد‌شان را به هر شکل ممکن حفظ می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha