جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی میناپور-مدیر حوزه علمیه لرستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میناپور گفت: مردم داری و گره گشایی از مشکلات آنان، بخشی از ماموریت های روحانیت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور امروز در کارگاه آموزشی تلبس طلاب حوزه استان لرستان، با اشاره به این که طلاب جوان باید با قدر جایگاه خود را بدانند و در مسیر تبیین و نهادینه کردن آموزه های دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع ) گام بردارند، گفت: مبلغان باید بدانند لباس روحانیت، لباس خادمی و خدمتگزاری به دین و اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به این که لباس روحانیت جایگاه و ارزش والایی دارد، افزود: لباس روحانیت لباس تبیین ارزش های الهی است، لذا باید با حرمت نهادن به این لباس و جایگاه تبلیغی در جهت گسترش معنویات در جامعه قدم برداریم.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان این که طلاب پس از اینکه به لباس روحانیت ملبس می گردند، رسالتشان سنگین تر و عظیم تر می شود، تصریح کرد: مبلغان باید با ارج نهادن به رسالت تهذیبی و تبلیغی خود در جهت نفوذ کلام تبلیغی خود در بین مخاطبان قدم بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به این که مردم داری، رفتار نیکو با مردم و گره گشایی از مشکلات مردم از جمله رسالت های اجتماعی مبلغان است، خاطر نشان کرد: روحانیون باید در منابر با عدم تعلق به مسائل دنیوی و مادی، باورهای دینی را تقویت کنند.

وی با اشاره به نقش موثر برگزاری کارگاه های آموزشی در توانمند سازی طلاب، گفت: با یادآوری، توجیه و قرائت آئين نامه های تبلیغی می توان شاهد رشد کمی و کیفی تبلیغ مبلغان جوان در جامعه بود.

برپایه این گزارش، در پایان این کارگاه آئين نامه تهذیب مصوبه شورای عالی حوزه برای طلاب در آستانه تلبس، قرائت و تبیین گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha