سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که پژوهش باید به تولید علم و نوآوری منجر شود، گفت: کشف حقیقت و یافته های علمی و تحقیقاتی بخشی از ابعاد پژوهش کاربردی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر، در خرم آباد، با اشاره به این که در قرآن کریم پژوهش از جایگاه والایی برخوردار است، گفت: جایگاه تفکر و پژوهش با واژه هایی نظیر اجتهاد و عمق نگری همردیف شده و این موضوع اهمیت و جایگاه تحقیق و پژوهش را دو چندان آشکار می سازد.

وی با اشاره به اینکه پژوهش هدیه ای الهی است که باید در راستای کمک به جامعه انجام گیرد تصریح کرد:کاربردی نمودن پژوهش و تحقیق در راستای نیاز جامعه می تواند این علوم را برای کمک به مردم فراهم سازد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که پس از پبروزی انقلاب اسلامی اقدمات ارزشمندی در راستای تولید، انتقال و به روز شدن دانش صورت گرفته، خاطر نشان کرد: باید با تلاش روزافزون در جهت تولید علم قدم برداریم چرا که تولید علم مستلزم پژوهش و تحقیق است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که پژوهش باید به تولید علم و نوآوری منجر شود، گفت: کشف حقیقت و یافته های علمی و تحقیقاتی بخشی از ابعاد پژوهش کاربردی است.

وی با بیان اینکه امروز باید در جهت تولید علم روزافزون و کاربردی گام برداریم افزود: با کسب علوم بیشتر و تحقیق و پژوهش کاربردی می توان مصرف کنندگی در علم را هم کنار گذاشت و در تولید علم و دانش روزافزون خود کفا بود .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه امروز برخی از رساله های علمی به صورت نقل قول و ارجاعی از کتابهای دیگر است، تصریح کرد: در بسیاری از این قبیل پژوهش ها پاورقی بیشتر از متن است که باید در این زمینه تجدید نظر شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پایان با اشاره به رفع مشکلات پژوهشگران در زمینه های مختلف بر فراهم شدن زیرساخت های تولید علم و پژوهش در جامعه توسط مسئولان تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha