پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

حوزه/ اگر کیفیت، خصوصیات و ماهیت اسناد برای مردم بیشتر تبیین گردد و این عزیزان بدانند وکالت، خیارات، معاملات و ... چه هست، جلوی بسیاری از منازعات و اختلافات گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولین کانون سردفتران استان قم ضمن تبریک ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع)، اظهار داشت: یکی از مراکز حساس که مردم ارتباط مستقیم با آن دارند، دفاتر اسناد رسمی است و هرچه بر قوت و اصالت این کار، همت بگماریم، جای دارد.

وی ابراز داشت: اگر کیفیت، خصوصیات و ماهیت اسناد برای مردم بیشتر تبیین گردد و این عزیزان بدانند که وکالت، خیارات، معاملات و ... چه هست، جلوی بسیاری از منازعات و اختلافات گرفته خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: در گذشته گفتار ملاک بود؛ اما امروز نوشتار و کتابت مقدم بر گفتار است و مکتوبات، سندیت دارد؛ لذا مسئله کتابت نیز از نکات ضروری برای تبیین در میان مردم است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: گاهی عدم تبیین موجب نزاع شده و با تفهیم آن می توان از منازعات جلوگیری کرد.

این استاد حوزه بیان داشت: حوزه های علمیه درباره اعتبار و سندیت کتابت باید ورود پیدا کرده و بنده نیز رساله ای با موضوع: «حجیت کتابت در فقه اسلامی» به رشته تحریر درآورده و تحقیقاتی داشته ام.

آیت الله فاضل لنکرانی اظهار ضمن تقدیر از راه اندازی کانون سردفترداران قم، اظهار داشت: قم باید در ارائه راهکار فقهی و دینی در خصوص معاملات و روابط میان مردم پیشتاز بوده و سخن تازه ای برای سایر استان ها داشته باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در پایان ابراز داشت: باید سوالات فقهی خود را محضر علما فرستاده و پاسخ آن را دریافت نمایید؛ چراکه ماده اولیه برای ایجاد سازوکارهای جدید در مجموعه و تحولات پس از آن خواهد بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha