جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پدر ساکو . رئیس شورای کلیساهای خاورمیانه

حوزه/ رافائل لوییس ساکو اسقف اعظم کلیسای کلدانی عراق گفت: از شما می خواهم در این روزها بیشتر از همیشه برای از بین رفتن درد و رنج انسان ها به ویژه شهروندان عراق، سوریه، یمن، لیبی دعا کنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، رافائل لوییس ساکو اسقف اعظم کلیسای کلدانی عراق و رئیس شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه با ارسال پیامی به مناسبت جشن میلاد سال نو مسیحی، سال نو را به تمام مسیحیان عراق و جهان تبریک گفت.

در این پیام آمده است: سال نو را در حالی به شما تبریک می گویم که همه شاهد درد و رنج مردم عراق، سوریه و منطقه هستیم و کودکان و شهروندان این مناطق، قربانیان جنگی نابرابر هستند و میلیون ها نفر از خانه و کاشانه خود آواره شده اند و خانه ها و زیرساخت ها تخریب می شود و عید میلاد مسیح در چنین شرایطی فرا می رسد.

ساکو ادامه داد: از شما می خواهم در این روزها بیشتر از همیشه برای متوقف شدن جنگ و از بین رفتن درد و رنج انسان ها به ویژه شهروندان عراق، سوریه، یمن، لیبی و هر جای دیگر جهان دعا کنید و از تمام مسئولان جهان می خواهم با اراده جدی برای برقراری صلح و دوستی و عدالت و حمایت از جان و کرامت انسان ها تلاش کنند و اقدامی عملی انجام دهند.

رئیس کلیسای کلدانی عراق گفت: دوست دارم در این مناسبت از تمام کسانی که برای کاستن از درد و رنج آوارگان تلاش کرده اند تشکر کنم و در این زمینه به طور ویژه از نیروهای ارتش عراق، بسیج مردمی و رزمندگان مسیحی تشکر می کنم و امیدوارم در آزادسازی تمام خاک عراق از دست داعش پیروز شوند.

وی خطاب به مردم عراق گفت: من نگرانی و درد و رنج شما را احساس می کنم و هرکاری که برایم ممکن باشد برای کاستن از مشکلات شما انجام می دهم و در عین حال از شما می خواهم از سرزمین خود دفاع کنید و ارتباط خود را با تمام اقشار و گروه های عراقی حفظ کنید.

رئیس کلیسای کلدانی عراق در پایان گفت: توجه داشته باشید که ما باید در برابر خطری بزرگ بایستیم که می خواهد درگیری های جدیدی میان ما ایجاد کند و کشور و سرزمین ما را تجزیه کند و ما را متفرق سازد و اکنون ما با وحدت و همدلی می توانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و البته کلیسای ما نیز از هیچ تلاشی برای حمایت از عراق و وحدت آن و همکاری با مراجع دینی مسلمان دریغ نخواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha