یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماز

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی از برگزاری دوره‌ آموزشی "شیوه‌های دعوت به نماز" با هدف ترویج فرهنگی دینی، در بجنورد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، شامگاه دوشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان، با بیان اینکه اقامه نماز بسیاری از مشکلات جامعه را حل می کند، گفت: ترویج نمازخوانی کار فرهنگی بوده و انسان نمازگزار خدمت به مردم را افتخار و توفیقی از جانب خداوند برای خود می داند.

وی با اشاره به اینکه اصل اقامه نماز مهم تر از کمیت آن است، افزود: ممکن است در فلان مدرسه، اداره یا دانشگاه تعداد کمی در نماز شرکت کنند، لیکن مطمئن باشید همین تعداد کم و اقامه نماز اثرات خود را در زندگی و رفتار این اشخاص نشان خواهد داد.

حجت الاسلام احمدی فرد همچنین با اشاره به جایگاه رسانه‌ها در فرهنگ‌ سازی دینی و ترویج فرهنگ اقامه نماز، گفت: رسانه‌ها یکی از پررنگ ‌ترین نقش‌ در ترویج مباحث و آموزه‌های دینی و ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه را دارند.

وی با اشاره به سفارش هایی که در دین مبین اسلام بر اقامه نماز شده، تاکید کرد: در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه، رسانه‌ها باید همراه و همگام با دیگر نهادهای فرهنگی، مردم را تشویق و ترغیب به این امر مهم و اساسی کنند.

وی به برگزاری دوره آموزشی شیوه‌های دعوت به نماز  به مدت سه در بجنورد اشاره کرد و

ادامه داد: این دوره آموزشی یكی از دوره‌های مصوب و مورد توافق ستاد مركزی اقامه نماز با دستگاه های اداری استان است كه به‌عنوان ضمن خدمت محسوب شده و به شرکت کنندگان در این دوره گواهینامه اعطا می شود.

حجت الاسلام احمدی فرد گفت: همکاری و همراهی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اداری و آموزشی استان در زمینهٔ ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف اجرایی استان و خانواده‌ها، فرهنگ اقامه نماز در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان نهادینه شده و فضای کلی جامعه با نماز مأنوس شوند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha