شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اختری در تجمع حمایت ازشیخ عیسی قاسم

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: اگر دولت جنایتکار بحرین بخواهد به رهبر شیعیان تعرض کند، مردم با خون خود از آیت الله عیسی قاسم حمایت و دفاع خواهندکرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اختری پیش از ظهر امروز در تجمع اعتراض آمیز حوزویان در محکومیت سرکوب مردم انقلابی بحرین و هتک حرمت به روحانی مجاهد آیت الله شیخ عیسی قاسم که در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد با بیان این مطلب که امروز حوادث بحرین وارد سال های پایانی ششم خود می شود، ابراز داشت: از شش سال قبل جنایتکاران آل سعود، مردم بحرین را که خواهان حقوق اولیه و شهروندی خود بوده اند، سرکوب کرده و ستم های بسیاری را به آنان روا داشته است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان ساخت: آل خلیفه با برخورد خصمانه و خشن با مردم از دولت و حاکمان جنایتکار آل سعود درخواست کمک کرد و این حاکمان نیز با نیروهای نظامی، تانک ها و توپ های خود به عنوان حمایت از حکومت طاغوتی بحرین، این کشور را اشغال و تا امروز نیز حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری تصریح کرد: مردم بحرین در طول این مدت با حرکتی مسالمت آمیز و با رهبری آیت الله شیخ عیسی قاسم به زور متوسل نشدند؛ اما حاکمیت جنایتکار بحرین از آن سوء استفاده نموده و با زندانی ساختن مردم، زنان و کودکان و شکنجه و آزار آنان، انواع و اقسام ظلم ها را انجام داده است.

وی بیان داشت: مردم بحرین در طول این شش سال با بزرگواری، ثبات قدم، استقامت و پایمردی در راه اهداف خود ایستاده و پا پس نکشیده اند.حجت الاسلام والمسلمین اختری در تجمع حمایت ازشیخ عیسی قاسم

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اظهار داشت: حاکمیت بحرین از مدتی پیش با یک حرکت بسیار غیرقانونی و غیرانسانی تابعیت بسیاری از مردم بحرین و آیت الله عیسی قاسم را به اصطلاح لغو نموده که حرکتی ناشیانه بوده و در هیج یک از کشورهای دنیا اجازه چنین کاری داده نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری ابراز داشت: در حال حاضر چندین ماه است که خانه شیخ عیسی قاسم نیز محاصره شده و مردم در دفاع از رهبر خود مردانه ایستاده اند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری ابراز داشت: امروز این حرکت، یک بُعد جدید به خود گرفته و به جایگاه خطر رسیده است؛ به نحوی که علمای بحرین ندا داده و از همه مسلمانان استمداد کرده اند.

وی خاطرنشان ساخت: امروز مراجع تقلید، حوزه های علمیه و مردم بحرین کفن پوش به خیابان ها آمدند و فریاد کشیده اند که اگر دولت جنایتکار بحرین بخواهد به این شخصیت مبارز و بزرگ تعرض کند، مردم با خون خود از آیت الله عیسی قاسم حمایت و دفاع می کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان ساخت: امیدواریم که دولت و حاکمیت بحرین عقل به کار بسته؛ از سیاست خشن خود دست کشیده و از راه گفتگو با مردم و با اعطای حقوق شهروندی به مردم مسلمان بحرین، به آنان احترام گذاشته و به این مشکلات پایان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری تصریح کرد: امروز حوزه علمیه قم، علمای بزرگ، مراجع، اساتید، فضلا و طلاب عزیز در پایگاه علمی و در این مدرسه جهاد، شهادت و مقاومت؛ اجتماع کرده اند تا به دولت بحرین و حکومت جنایتکار آل خلیفه بگویند از گذشتگان خود یزیدیان و طاغوت زمان، پهلوی جنایتکار و از سرگذشت ظالمان و ستمکاران درس عبرت گرفته و دست از ظلم و جنایت خود بردارند.

وی بیان داشت: ما به حکومت بحرین اعلام می کنیم مردم مظلوم این کشور، علما و حوزه های علمیه بحرین تنها نبوده و همه مسلمانان و آزادگان در کنار آنان هستند؛ جنایتکاران نیز باید بدانند پایانی جز نکبت، ذلت و نابودی در انتظار آنان نخواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به برخی سخن ها مبنی بر دخالت ایران در کشورهای منطقه، اظهار داشت:  حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان، دخالت نبوده و امیدواریم این کشورها نسبت به نصیحت های مراجع عظام و رهبر بزرگ انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه ای گوش فرا دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری ابراز داشت: این یک وظیفه دینی، شرعی و انسانی است که دین مقدس اسلام برای هر شخص و ادیان الهی قائل شده که همه باید نسبت به جنایاتی که در دنیا انجام می گیرد، احساس وظیفه نموده و مسئولیت خود را انجام دهند.

وی خاطرنشان ساخت: استکبار جهانی و در رأس آنان آمریکا، آل سعود و خصوصا وزیر جوان نابخرد سعودی، باید بداند که نصایح کشورهای اسلامی و موضع گیری مسئولین، و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی دخالت در امور کشورها نمی باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تصریح کرد: باید به نخست وزیر ننگین انگلیس؛ این جنایتکار که در عمر جنایات سیاسی خود، دخالت در کشورهای مسلمان و جهان جزو برنامه های اولیه آنان بوده، بگوییم که شرمتان باد؛ شما چگونه می گویید که ایران در حال دخالت است؛ در حالی که شما بیش از 400 سال است که در کشورها دخالت کرده و نیروی نظامی می برید.

حجت الاسلام والمسلمین اختری بیان داشت: ما تعجب می کنیم که چرا دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به سفارت انگلیس تصمیم نمی گیرد؟ امروز انگلیسی ها بعد از این همه دخالت و جنایت نسبت به ملت ایران، انقلاب و حرکت های انقلابی، گستاخانه و بی شرمانه موضع گیری منفی داشته و دولت ما هم در مقابل آنان ساکت است؛ چرا دولت باید در مقابل آنان ساکت باشد؟؛ چرا این سفارت خانه ننگین را نمی بندید؟ ملت ما چه احتیاجی به این سفارتخانه دارد؟

وی اظهار داشت: ما به انگلیس و نخست وزیر ننگین، بی شرم و بی حیایش می گوییم که این پایگاه های نظامی شما و  آمریکا در منطقه به چه معناست؟ حمایت ها و پشتیبانی های آشکار شما از گروه های تکفیری و جنایتکاران وحشی در سوریه، عراق، نیجریه و بحرین به چه معناست؟ ننگ بر این سازمان ملل که ادعای سازمان مللی دارد؛ اما در اختیار چند کشور جنایتکار است.حجت الاسلام والمسلمین اختری در تجمع حمایت ازشیخ عیسی قاسم

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) ابراز داشت: امروز حضور نظامی آل سعود در بحرین و یمن به چه معناست؟ آیا این ها دخالت نیست؟ شما این جنایات را در این کشورها؛ مخصوصا نیجریه انجام داده و یک سال است که شیخ ابراهیم زکزاکی در زندان است؛ آیا این دخالت نیست؟

حجت الاسلام والمسلمین اختری خاطرنشان ساخت: حق مسلم مردم، مرجعیت و رهبری جامعه اسلامی است که در هرکجا ظلمی می بیند، در مقابل آن ایستادگی کرده، نصیحت و سفارش نماید.

وی تصریح کرد: چطور واتیکان به عنوان مرجع دین مسیحیت حق دارد در دفاع از کلیسا، مردم مسیحی و مردم مظلوم، نصیحت و دخالت نموده و حرف بزند؛ اما این حق را برای مرجعیت و رهبری جامعه اسلامی نمی دانید؟ این حق جامعه اسلامی است؛ این جایگاه رهبری جهان اسلام است که باید در هر کجا که نسبت به مردمی ظلم روا داشته می شود، از آن دفاع کرده و ایستادگی نماید.گ

وی افزود:  باید نسبت به این مسئله توجه داشت که موضع گیری های مراجع، بیانیه ها، اجتماع بزرگان، تظاهرات و ... یک حق قانونی است و این حقی است که خدای متعال قرار داده و همه مردم دنیا به آن معترفند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیان داشت: ما از همین مرکز علمی، پایگاه مقاومت و جهاد؛ مدرسه علمیه فیضیه که بارها از سوی جلادان مورد حمله قرار گرفته، به مردم بحرین می گوییم که این روزها، روزهای پیروزی مبارزات مردم ایران است؛ از مردم ایران، از شهدای ایران، از مبارزات مردم ایران درس بگیرید و بدانید وعده خدا حق است و حضرت حق شما را پیروز خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری اظهار داشت: به مردم بحرین عرض می کنیم از مقاومت مجموعه کم و اندک حزب الله که در برابر صهیونیزم تا بن دندان مسلح، ایستادگی کرده و آنان را شکست داد، درس گرفته و به مقاومت خود ادامه دهید.

وی ابراز داشت: از مقاومت فلسطین، عزه در انتفاضه های متعدد در برابر اسرائیل درس بگیرید و بدانید راه خدا سختی و مشکل داشته و به استقامت و پایداری خود ادامه دهید و بدانید همه مردم دنیا و همه آزادگان و همه مظلومین در کنار شما بوده و از شما حمایت و پشتیبانی خواهند کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) خطاب به مردم بحرین، خاطرنشان ساخت: شما در مکتب امام حسین(ع) بزرگ شده و باید از آیت الله عیسی قاسم دفاع کرده و او را یاری دهید؛ در کنار او بایستید و بدانید که دشمن شما ذلیل و تسلیم خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری در پایان تصریح کرد: ما خطاب به همه سیاستمداران، مؤسسات بین المللی و حقوقی عرض می کنیم که امروز مسئولیتتان سنگین است و نباید در برابر جنایات آل سعود و آل خلیفه سکوت کرده و تسلیم خواسته های آمریکا، اسرائیل و انگلیس و هم پیمانان آنان شوید.

وی ازجامعه مدرسین، مدیریت حوزه های علمیه، مدیریت حوزه علمیه استان قم و جامعه المصطفی به خاطر برگزاری این تجمع در حمایت از مردم مظلوم و در پشتیبانی از مکتب مقامت و شهادت، علی الخصوص آیت الله شیخ عیسی قاسم تقدیر و تشکر کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha