پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مولوی نذیر احمد

مولوی نذیر احمد عالم اهل تسنن گفت: سلب تابعیت از جناب آیت الله شیخ عیسی قاسم توسط آل خلیفه و حکام بحرین یک امر غیر اخلاقی، غیر شریعی و غیر انسانی است.. اقدام سلب تابعیت از جناب شیخ عیسی قاسم هماهنگ با عزم و اراده دشمنان اسلام است و از هر نظر و از هرجایی نسبت به هر شخصی که باشد محکوم است، به خصوص در ارتباط با رهبران و پیشوایان دینی ..

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با گذشت حدود 8 ماه از صدور حکم سلب تابعیت از جناب آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی و از رهبران برجسته بحرینی توسط رژیم آل خلیفه اعتراضات سراسری ملت بحرین در دفاع از جان شیخ عیسی قاسم ادامه دارد و حکام آل خلیفه نیز به سرکوب ملت مظلوم بحرین می پردازند. در این راستا مولوی نذیر احمد سلامی از علمای اهل تسنن با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه  به گفت و گو پرداخت. 

مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و از علمای اهل تسنن با اشاره به آخرین تحولات بحرین و اقدامات آل خلیفه علیه ملت بحرین و شیخ عیسی قاسم رهبر برجسته دینی بحرین در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه گفت: سلب تابعیت از جناب آیت الله شیخ عیسی قاسم توسط آل خلیفه و حکام بحرین یک امر غیر اخلاقی، غیر شریعی و غیر انسانی است.چراکه انسان آزاد است و حق انتخاب دارد و حق هر شهروند در هرکشوری است که انتخاب کند و نباید حکام به خاطر انتقاد ، تابعیت شخصی را سلب کنند.


وی با اشاره به صدور حکم سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم گفت: این جریانی است که هماهنگ با عزم و اراده دشمنان اسلام است و از هر نظر و از هرجایی نسبت به هر شخصی که باشد محکوم است، به خصوص در ارتباط با رهبران و پیشوایان دینی چراکه این رهبران مقتدای مردم هستند و تعرض به یکی از این رهبران تعرض به همه مردم است و نباید چنین اقدامی انجام شود و اگر این حکم اجرا شود تبعات و عواقب منفی خواهد داشت و حکام آل خلیفه باید تبعات منفی این اقدام و مسوولیتش را بر عهده بگیرند، بنابراین این اقدام آل خلیفه  از هر حیث محکوم است.


عالم اهل سنت با اشاره به وظایف علما و مسلمانان اعم از شیعه و سنی در قبال جنایات آل خلیفه گفت: علما اعم از شیعه و سنی، دانشگاهیان و فرهیختگان و عامه مردم همه وظیفه دارند که اولا با گفت و گو و مذاکره و یا هر روش دیگر به طرف مقابل اراده مردم را تفهیم کنند و تبعات منفی این اقدامات را و مسوولیت اجرای این حکم را به عهده حکام آل خلیفه بگذارند. 


نذیر احمد با اشاره به نقش عربستان سعودی در قضایای بحرین گفت: بحرین به تنهایی نمی تواند دست به چنین اقداماتی بزند مگر اینکه عربستان سعودی  پشت این تحرکات باشد، چراکه بحرین کشور بسیار کوچکی با اکثریت شیعیان هست و قطعا نقش عربستان سعودی در این کارشکنی ها علیه ملت و رهبر دینی بحرین واضح و روشن است که تمام این اتفاقات با اشاره عربستان سعودی  انجام می شود.


عالم دینی اهل سنت خاطر نشان کرد: این اقدامات به نفع رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است چراکه اسراییل با سعودی ها در این زمینه هماهنگ هستند و نقش اسراییل و سعودی در این قضیه روشن است.


وی تصریح کرد:  رژیم صهیونیستی و عربستان هر دو  تابع سیاست های آمریکا هستند و دولت آمریکا نیز دشمن مسلمانان است و هرگز نمی خواهد مسلمانان در سرزمین های اسلامی به خصوص خاورمیانه در آرامش باشند. در صورتی که این منطقه که قلب جهان اسلام و قلب دنیا هست به آرامش برسد آمریکا نمی تواند منافعش را تامین کند.


عالم اهل سنت گفت: منافع آمریکا در تامین امنیت اسراییل و امنیت مسیرهای نفتی هست و سیاست آمریکا این است که به دنبال تامین منافعش از این منطقه با کمترین هزینه باشد،بنابراین اگر اختلاف ایجاد کند می تواند منافعش را تامین کند و اگر مسلمانان در منطقه با یکدیگرمتحد باشند آمریکا نمی تواند به اهدافش برسد.


مولوی نذیر احمد با اشاره به اتهاماتی که مسبب قضایای بحرین را شعییان می داند گفت: ما معتقدیم این قضایایی که در بحرین رخ می دهد با  موضوع شیعه و سنی ارتباط ندارد بلکه با سیاست های عربستان و  آمریکا وهم پیمانان آنها و راهبرد شان در منطقه مرتبط است.


گفت و گو از وجیهه سادات حسینی 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha