پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دونالد ترامپ

حوزه/ امام جمعه آران وبیدگل با تاکید برحضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن موجب ناکام ماندن توطئه های دشمنان و پاسخ کوبنده به یاوه گویی های ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، عصر امروز (پنج شنبه 21بهمن) در دیدار با جمعی از مداحان و شاعران آیینی این شهرستان، به نقش بی بدیل مداحان در اشاعه فرهنگ دینی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران مولود عاشوراست.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران از مرثیه ها و مداحی ها شروع شد و این قشر تاثیرگذار، بیشترین نقش را در ماندگاری انقلاب دارند، گفت: مداحان اهل بیت(ع) رسانه سیار انقلاب و اسلام هستند و بیشترین تأثیر را در حفظ نظام، تداوم و ماندگاری انقلاب اسلامی دارند.
حجت الاسلام سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگلامام جمعه آران و بیدگل پیوند دادن قلوب مردم با اهل بیت(ع) را رسالت مداحان خواند و تصریح کرد: دکتر تیجانی تونسی صاحب کتاب آنگاه هدایت شدم، با یک مصیبت و فرازی از تاریخ عاشورا، نه تنها خود شیعه شد و تحولی بزرگ در زندگی شخصی وی ایجاد شد، بلکه دو میلیون نفر را نیز به مذهب تشیع رهنمون کرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی، کانون مداحان را کانون بصیرت افزایی خواند و افزود: مداحی کار مقدس و مبارکی است و روضه برای اهل بیت(ع) در اعماق جان مخاطب نفوذ می کند و چنانچه این امر توأم با بصیرت‌افزایی مخاطبین باشد، اجر افزون تری خواهد یافت.
وی، نفس مدیحه سرایی و مرثیه خوانی برای اهل بیت را ارزشمند خواند و افزود: مدح اهل بیت(ع) فضای ملکوت را از معنویت پر می کند و این بیانگر ارزش کار مداحان با اخلاص است.
رییس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل، در عین حال آسیب های حوزه مداحی را خطرناک خواند و خاطر نشان کرد: هیئات مذهبی از اصلی ترین دستمایه های ماندگاری اسلام هستند، به همین دلیل دشمن سعی می کند نقاط ضعف این مجالس را شناسایی و آنها را بزرگ نمایی کند تا از راه مجلس امام حسین(ع) به اهداف قیام ضربه بزند و شکل و محتوا را عوض کند.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی، شهرستان آران و بیدگل را از مناطق مداح پرور کشور خواند و افزود: عزاداری و مداحی به شکل و شیوه سنتی کمترین آسیب را دارد و مداحان این شهرستان عموما از این دسته هستند.
امام جمعه آران و بیدگل خاطر نشان کرد: مداحان خوش فکر و انقلابی شهرستان آران و بیدگل خالصانه در خدمت اهل بیت هستند و از برکت روشنگری های آنان، مردم این شهرستان در صف مقدم پاسداری از انقلاب و عرصه های مهم نظام هستند.
آیت الله موسوی، یکی از محسنات مداحان این شهرستان در دهه اخیر را تربیت نوجوانان و نونهالان مداح دانست و خاطر نشان کرد: خط مدح اهل بیت(ع) باید در شهرستان پابرجا و مداوم باشد و تربیت نسل نوجوان به عنوان سرمایه عظیم، این حرکت را ماندگار می کند.
وی در پایان سخنان خود با تاکید برحضور گسترده  و پرشور مردم در راهپیامیی 22 بهمن گفت: حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22  بهمن موجب ناکام ماندن توطئه های دشمنان و پاسخ  کوبنده به یاوه گویی های ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha