پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه براز جان

حوزه/امام جمعه برازجان با انتقاد از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور گفت: در جامعه امروز کتاب، فراموش شده و مردم بطرف فضای مجازی رفته اند که باید به این مسئله توجه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر،  شصت و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی دشتستان برازجان در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.  

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در این نشست، سرانه مطالعه در کشور را بسیار پایین عنوان کرد و گفت: کتاب، فراموش شده و مردم به طرف فضای مجازی رفته اند که باید به این مسئله توجه شود.

وی با بیان این که باید از ظرفیت مدارس علمیه و مساجد، برای عرضه کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه استفاده شود، تصریح کرد: باید جلوی دو مصوبه اخیر پیشنهادی جلسه قبل شورای فرهنگ عمومی که پیرامون بحث مناسبت سازی های جعلی است، گرفته شده تا هرکس نتواند، به دلخواه خود، چیزی مغایر انقلاب و اسلام را بصورت جعلی راه اندازی و شخصیت سازی کند.

امام جمعه برازجان در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری مجالس بزرگداشت مفاخر فرهنگی کشور، تأکید کرد: باید برای افرادی بزرگداشت گرفته شود که برای جامعه الگو باشند.

وی همچنین تشکیل ستاد فاطمیه را ضروری دانست و گفت: ستاد فاطمیه در مرکز شهرستان، بخش ها و نیز روستاهایی که روحانی دارند، باید تشکیل شود.

حجت الاسلام مصلح افزود: بازار، مساجد و مدارس شهر و و ادارات، باید جلوه‌ای از ایام فاطمیه داشته باشند و در آن‌ها سیاه پوشی و نمای عزدار بودن مشخص باشد.

وی اضافه کرد: خطبه فدکیه باید برای دختران دانش آموز و دانشجو قرائت و به مسابقه گذاشته شود..

امام جمعه برازجان با تأکید بر تسهیل در امر ازدواج جوانان و با بیان این که مسائلی چون تحصیل و اشتغال نباید باعث شود ازدواج دختران و پسران عقب بیفتد، و دو زوج به هم نرسند، تأکید کرد: اگر گاهی تسهیلات ازدواج برای جوانان فراهم و عملیاتی نمی شود، باید افراد خیر به میدان آمده و برای رفع این مشکلات جوانان اقدام کرده و پا پیش بگذارند.

وی افزود: بزرگان شهر و انسان هایی که در امور خیریه مشارکت دارند، باید در امر ازدواج آسان کمک کرده و برای مثال سالن های مختلف ادارات  را برای جشن های ازدواج آسان در اختیار بگذارند؛ همچنین حتی می توان از حسینیه ها استفاده کرد؛ به نظرم در این راستا می توان از مؤسسات خیریه ای همچون مؤسسه خیریه آبشار عاطفه ها، حمایت و پشتیبانی کرد.

حجت الاسلام مصلح در پایان سخنان خود خواستار تشکیل ستاد ازدواج آسان در مرکز شهرستان برازجان و بخش های تابعه شد و گفت: این ستاد باید سریع تر تشکیل و کمیته های آن زیر نظر فرماندار، امام جمعه، و ریاست شورای اسلامی شهر، تشکیل و در بخش ها نیز به همین شکل تشکیل شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha