جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بحرین

حوزه/ تظاهر کنندگان بحرینی که در پی فراخوان نیروهای انقلابی بحرین در برپایی سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه با شعار " وعده ما"، در میدان شهدای این کشور تجمع کرده بودند از سوی نیروهای آل خلیفه سرکوب شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» تظاهر کنندگان بحرینی که در پی فراخوان نیروهای انقلابی بحرین در برپایی سالگرد انقلاب 14 فوریه با شعار " وعده ما"، در میدان شهدای این کشور تجمع کرده بودند از سوی نیروهای آل خلیفه سرکوب شدند.

شهروندان در مناطق و شهرک های اطراف میدان پخش شدند و تظاهرات خود را از شهرک "الدیه، جد حفص، السنابس" شروع کردند و به سمت میدانی که نیروهای نظامی زیادی در آن حضور داشتند حرکت کردند. تظاهرکنندگان از چند محور به سمت میدان حرکت کردند و شعارهایی را مبنی بر وفاداری به شهدا و سقوط رژیم آل خلیفه سر دادند؛ از جمله آن شعارها، "حمد برو... روزگارت به سر رسیده است".

نیروهای رژیم برای متوقف ساختن پیشروی تظاهرکنندگان به سمت میدان، از گازهای سمی و سلاح ساچمه ای استفاده کردند و بین تظاهرکنندگان و نظامیان درگیری صورت گرفت که نیروهای رژیم با خودروهای زرهی اعتراض کنندگان را تحت تعقیب قرار دادند و تلاش کردند تا آن ها را زیر بگیرند. اعتراض کنندگان نیز با استفاده از لاستیک های شعله ور و موانع اقدام به بستن خیابان اصلی متصل به میدان کردند تا مانع خودروهای زرهی شوند اما تعدادی از شهروندان شهرک "السنابس" بازداشت شدند.

اقشار مختلف مردم بحرین در تظاهرات گسترده شرکت کردند و خانواده های شهدا و فعالان حقوقی در پیش روی صفوف حاضر شدند. زنان و به ویژه مادران شهدا که پرچم پیروزی دست گرفتند و پرچم نیروهای انقلابی به تن داشتند در تظاهرات دیده شدند.

در شهرک محاصره شده "الدراز" شهروندان از اطراف مسجد امام صادق (ع) بعد از این که برای سی و یکمین بار از اقامه نماز جمعه ممانعت شد، خارج شدند و به تظاهرات پرداختند.  همچنین در شهر "نویدرات" تظاهرات با شعار "آزادی یا شهادت" به راه افتاد که نیروهای خلیفه با گازهای سمی سعی در سرکوب آن کردند. در شهرک "سند" اعتراض کنندگان خیابان اصلی را با موانع و لاستیک های شعله ور بستند.

مناطق مختلف بحرین طی روز های گذشته شاهد تظاهرات گسترده به همین مناسبت بود. همچنین خیابان ها و میدان ها پرُ از ملتی بود که شهدای مقاومت حسینی یا همان سه شهیدی که یک هفته پیش به شهادت رسیدند را پرورانده بودند. این تظاهرات با فعالیت های نافرمانی مدنی و یاد بود ششمین سالگرد انقلاب که حماسه جدیدی را رقم زد، همراه شد.

نیروهای انقلابی به مناسبت سالگرد انقلاب پیامی به ملت بحرین ارسال کردند و تاکید کردند: پیروزی بزرگ در برپایی سالگرد انقلابی است که به جهانیان ثابت کرد که حکومت حمد بن عیسی آل خلیفه حاکم بحرین هیچ وجه شرعی و قانونی ندارد و این رژیم جنایتکار نمی تواند با وحشی گری و سرکوب انقلاب ملت و دستاوردهای آن ها را از بین ببرد، بدین صورت که نیروهای آل خلیفه بارها از انواع سلاح های سرکوب از جمله گلوله های پلاستیکی استفاده کردند که تعدادی از تظاهرکنندگان را مورد هدف قرار داده است.

تجمع کنندگان مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم روز دویست و چهل و دوم را به پایان رساندند و تصاویر آیت الله قاسم و شهدا را به دست گرفته و شعارهایی را در دفاع از انقلاب و پایبندی به آن سردادند و بر سقوط رژیم آل خلیفه و قصاص قاتلان شهدا به ویژه حمد بن عیسی حاکم بحرین تاکید کردند.

باوجود این که کشور در روز های گذشته شاهد بارش باران بوده اما مردم به تظاهرات خود در سرتاسر کشور از جمله منامه پایتخت بحرین برای ابراز وفاداری به شهدا و پایبندی به انقلاب و آرمان های اصیل آن ادامه دادند. همچنین برای شهدای پنج شنبه خونین که در 17 فوریه 2011 میلادی با هجوم نیروهای رژیم به تجمع کنندگان "الدوار" صورت گرفت، مراسم یادبود برگزار شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha