جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

روحانی بحرینی گفت: آیت الله شیخ عیسی قاسم مرجع دینی و رهبر انقلاب بحرین در دستوراتشان چندین بار گفتند؛ حرکت ما مسالمت آمیز بوده و مسلحانه نیست و حرکت مسالمت آمیز راهبردی و استراتژیک است..

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبدالله الدقاق روحانی و فعال بحرینی با اشاره به فرارسیدن ششمین سالروز انقلاب مردم بحرین موسوم به 14 فوریه در گفت و گو با خبرنگار سرویس بین الملل حوزه به بیان آخرین تحولات این کشور و ادامه حمایت های سراسری از جناب آیت الله شیخ عیسی قاسم پرداخت.

حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق روحانی بحرینی با اشاره به شهادت چند جوان بحرینی در روزهای اخیر گفت: دیروز شهدای بحرین بدون تشییع و بدون حضور خانواده هایشان دفن شدند. از این رو علمای بحرین تظاهرات کردند و دستور دادند ملت علیه این اقدام گستاخانه قیام کنند. ملت نیز در پاسخ به ندای علما در همه جای بحرین تظاهرات کردند و الحمدالله شب گذشته تظاهرات فوق العاده ای را شاهد بودیم.

وی با اشاره به برنامه های ائتلاف 14 فوریه گفت: ائتلاف 14 فوریه هم بیانه ای صادر کرده  است و از ملت خواسته تا در شب 14 فوریه همه به پاخیزند و راهپیمایی عظیمی در سراسر کشور اعم از شهر ها و روستاها بر پاکنند و انشالله شاهد تظاهرات گسترده ملت بحرین امشب خواهیم بود و این اعتراضات مشت محکمی به دهان آل خلیفه خواهد بود.

روحانی بحرینی با اشاره به دستاوردهای انقلاب 6 ساله بحرین گفت: امسال ششمین سالگرد انقلاب بحرین در حالی بر گزار می شود که شاهد شکوه ،عظمت و حماسه این ملت هستیم. اوایل سال 2017 میلادی شاهد اعدام سه جوان بحرینی از هم وطنانمان بودیم همچنین در ماه فوریه نیز شاهد شهادت سه نفر از آزادگان بحرینی که بعضی از آنها از زندان رژیم آل خلیفه فرار کرده بودند بودیم که یکی از این جوانان به نام  رضا قصره بود.از طرف دیگر  نیروهای خاص بحرین و کماندوها چندین بار به خانه شیخ عیسی قاسم حمله کردند اما با استقامت و حمایت ملت بحرین روبرو شدند و یک نفر هم از فداییان شیخ عیسی قاسم به نام  آقای حمدان زخمی شد که در حال حاضردر بیمارستان به سر می برد.

بالندگی و شکوه ملت بحرین در طول شش سال انقلاب

وی ادامه داد: ملت ما در آغاز هفتمین سال انقلاب خود پر شورند آن هم مانند اوایل انقلاب که در میدان لو لو حضور داشتند، امروز هم همچنان انقلاب پر شور و با شکوه به حرکت خود ادامه می دهد و انشالله روز به روز ملت ما به موفقیت نزدیک خواهد شد.

 

انقلاب بحرین

انقلاب بحرین به شکل مسالمت آمیز ادامه دارد

حجت الاسلام الدقاق با اشاره به تاکید بر ادامه انقلاب با روند مسالمت آمیز گفت: آیت الله شیخ عیسی قاسم مرجع دینی بحرین و رهبری انقلاب بحرین  در دستوراتشان چندین بار فرمودند؛ حرکت ما مسالمت آمیز بوده و مسلحانه نیست و فرمودند حرکت مسالمت آمیز راهبردی و استراتژیک است و نه تاکتیکی .لذا ما از رهبر انقلاب تبعیت می کنیم و اگر حرکتی بیان کند که به سمت حرکت مسلحانه پیش می روند این رای خودشان است. ولی اکثریت ملت بحرین اطاعت از شیخ عیسی قاسم و حرکت مسالمت آمیز را پذیرفتند.

بازداشت 15 عالم روحانی بحرین در زندان های آل خلیفه

وی با اشاره به تعداد علمای بازداشت شده در حمایت از شیخ عیسی قاسم گفت: بیش از 30 عالم روحانی در دفاع از جان آیت الله عیسی قاسم بازداشت شدند که تعدای از آن ها آزاد شده و 15 نفر در زندان به سر می برند. علیه برخی از این علما حکم یک یا دوساله صادر شده و فعلا در زندان به سر می برند و بیشتر از علمای معروف هستند که از جان  شیخ عیسی قاسم حمایت کردند.

روحانی بحرینی با اشاره به بازداشت یکی از روحانیان بحرینی به نام سید یاسین بحرینی در زندان گفت: وضعیت زندانی ها نسبتا خوب است؛ ولی بالاخره در زندان به سر می برند و برنامه نماز جماعت، آموزش فقه و سخنرانی دارند و در ایام محرم مراسم عزاداری عاشورا برپا کردند. زمانی که زندانیان دیدند برخی از علما وارد زندان شدند از آنها استقبال کردند. امیدواریم علما و سایر زندانیان از زندان آزاد شودند و ملت بحرین  پیروز و سربلند باشند .

حجت الاسلام الدقاق با اشاره به تصمیمات رژیم آل خلیفه گفت: آل خلیفه قصد دارد شیخ عیسی قاسم را بازداشت و اخراج کنند،  اما ملت بحرین از این اقدام جلوگیری می کنند از این رو اطراف منزل شیخ عیسی قاسم تحصن کردند. در این مدت  چندین  بار نیروهای نظامی آل خلیفه با اسلحه قصد حمله به منزل شیخ عیسی را داشتند اما ملت ما در برابر آنها قیام کردد. نیروهای نظامی با گلوله آمدند اما ملت ما با سنگ قیام کردند و پلیس را ناچار به فرار کردند . انشالله ما از جان آیت الله شیخ عیسی قاسم حمایت می کنیم و نمی گذاریم آل خلیفه به ایشان آسیبی برساند .

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha