جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تجمع در مقابل سفارت عربستان در لندن

حوزه/ تجمع های مختلفی در مقابل سفارتخانه های بحرین و عربستان در لندن، واشنگتن و برلین برای اعتراض به سیاست های سرکوبگرانه دو نظام آل خلیفه و آل سعود برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همزمان با شدت یافتن ظلم و ستم آل خلیفه و افزایش سرکوب اعتراض های مردمی و اعدام انقلابیون در بحرین، تجمع های مختلفی در مقابل سفارتخانه های بحرین و عربستان در لندن، واشنگتن و برلین برای اعتراض به سیاست های سرکوبگرانه این دو نظام برگزار شد.

تجمع در برلین علیه آل خلیفه

در این راستا شهروندان بحرینی مقیم آلمان در کنار تعدادی از عرب زبانان و مسلمانان مقیم آلمان با تجمع در مقابل سفارت بحرین در برلین اعتراض خود نسبت به سرکوب مردم توسط آل خلیفه و اعدام ظالمانه انقلابیون را اعلام کردند.

تجمع کنندگان تصاویر شهدای اخیر بحرین و همچنین سه شهیدی را که پیکرهای آنها توسط آل خلیفه به دریا انداخته شده را در دست داشتند و سرکوب ملت بحرین توسط نیروهای امنیتی وابسته به آل خلیفه را محکوم کردند و اعلام کردند مردم بحرین فقط خواستار حقوق قانونی و مشارکت در تعیین سرنوشت خود هستند.

شرکت کنندگان در این تجمع همبستگی کامل خود را با مردم بحرین اعلام کردند و از جامعه بین الملل خواستند تصمیماتی قاطعانه برای جلوگیری از نقض حقوق بشر در بحرین اتخاذ کند.

تجمع لندن علیه آل سعود

همچنین برخی فعالان سیاسی و اجتماعی بحرینی روز گذشته در تجمعی در مقابل سفارت عربستان در لندن شرکت کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع دخالت های عربستان در امور بحرین به ویژه دخالت نظامی در سرکوب تظاهرات های مسالمت آمیز بحرین را محکوم و تاکید کردند مردم بحرین خواسته ای جز تغییرات سیاسی ندارند.

تجمع کنندگان لندن، شعارهایی در محکومیت تجاوز عربستان به یمن و حمایت آل سعود از گروه های تروریستی در منطقه به ویژه داعش سر دادند و با در دست داشتن پلاکاردهایی بر این مطلب تاکید کردند.

تجمع در مقابل سفارت بحرین در واشنگتن

همچنین روز سه شنبه برخی فعالان بحرینی تجمعی را در مقابل سفارت بحرین در واشنگتن برگزار کردند.

در این تجمع خانم زینب خواجه از فعالان بحرینی و تعدادی از فعالان آمریکایی همسو با انقلاب مردم بحرین از جمله مایکل بین فعال بین المللی حقوق بشر شرکت داشتند.

شرکت کنندگان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی ممنوعیت سفر فعالان انقلابی و حقوق بشر به بحرین را محکوم کردند و خواستار احترام مسئولان بحرین به آزادی بیان شدند و در عین حال محاصره چند ماهه روستای الدراز توسط آل خلیفه را محکوم کردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha