چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بحرین

حوزه/نیروهای آل خلیفه به خانه های شهروندان در شهرک " البلاد القدیم" در حومه منامه پایتخت بحرین یورش بردند. دیده شده که خودرو های نظامی به محله های مسکونی شهرک هجوم برده و به تعدادی از خانه ها حمله ور شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نیروهای آل خلیفه به خانه های شهروندان در شهرک " البلاد القدیم" در حومه منامه پایتخت بحرین یورش بردند. دیده شده که خودرو های نظامی به محله های مسکونی شهرک هجوم برده و به تعدادی از خانه ها حمله ور شدند.

این شهرک هم زمان با سیل تظاهراتی که در سرتاسر کشور در راستای تداوم انقلاب و سقوط رژیم آل خلیفه در جریان است، شاهد تظاهرات و اعتراضات مداوم بوده است. در همین رابطه درگیری شدیدی بعد از اینکه نیروهای رژیم تظاهر کنندگان را هدف گازهای سمی و تیرهای ساچمه ای قرار دادند، بوجود آمد که گروه های معترض مجبور به استفاده از ابزار دفاعی و واکنش شدند. معترضین خیابان ها را با لاستیک ها بستند و با قرار دادن مخزن ها و کانتینر ها، خیابان های متصل به خیابان اصلی را مسدود کردند.

در همین رابطه، اجتماع گسترده انقلابیون و معترضین در شهرک محاصره شده "الدراز" در مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم مسیر خود را ادامه می دهد. اجتماع کنندگان تصاویر شهدای آزادی را به دست گرفته و شعارهایی مبنی بر سقوط رژیم آل خلیفه سردادند. سردی هوا و دگرگونی آب و هوا  مانع حضور گسترده مردم در محل اجتماع نشد، بدین صورت که این اجتماع امروز در میان محاصره تنگاتنگ نظامی و تهدیدات رژیم وارد دویست و بیست و ششمین روز می شود.

صحنه تظاهرات دیروز نقاط مختلف کشور را در بر گرفت و شهروندان شهرک "عالی" در تظاهراتی سالگرد 18 فوریه 2011 و شهادت رضا بوحمید در پی باز کردن میدان شهدا و خیزش جمعیت مردمی به سمت میدان بعد از جنایت پنج شنبه خونین را زنده نگه داشتند. هم چنین تظاهرات اعتراض آمیز در شهرک های "ستره، المعامیر، العکر، نویدرات" و مناطق دیگر بحرین به راه افتاد.

در راستای تداوم فعالیت های «انقلاب محراب» که مردم بحرین هر شنبه در یادبود جنایت ویرانی بیش از 30 مسجد توسط نیروهای آل سعود و آل خلیفه در سال 2011 م صورت می دهند، شهروندان در محل مسجد ویران شده شهرک "الزنج" نماز جماعت برپا کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha