شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ محمد خجسته  عضو مجلس اسلامی علمای بحرین

حوزه/ امروز نیز ملت بحرین که از محبان امام حسین (ع) هستند در خاک خود محاصره هستند؛ همانگونه که خون بر شمشیر در کربلا پیروز شد، قطعا نظام یزیدی آل خلیفه نیز سرنگون خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد خجسته امروز در مراسم ششمین سالگرد انقلاب بحرین در مدرسه عالی امام خمینی(ره)قم برگزار شد، با ذکر این مطلب که آیت الله شیخ عیسی قاسم ضامن محبت و وحدت اسلامی و ملی ماست، گفت: ششمین سالگرد انقلاب بحرین در حالی فرارسیده است که نظام فاسد و غیر مشروع در حال ارتکاب جنایت و ریختن خون ملت است.
وی افزود: جنایات امنیتی و سرکوبگرانه خود را ادامه می دهد تا چهره قبیح و زشت خود را بار دیگر جلوه گر سازد؛ قتل عمدی سه شهید بحرینی نشانی از استمرار خون خواری و کینه این حکومت بود؛ نظام آل خلیفه با حمایت برخی کشورهای منطقه و جهان بدترین شیوه های سرکوب را علیه ملت بحرین مرتکب می شود.
عضو مجلس اسلامی علمای بحرین گفت: ای ملت صبور و متوکل به خدا، این خون پاک شهدای عزیز عزم و اراده ملت ما را ارتقا داده است و قطعا کسی که بخواهد در مقابل این اراده مقاومت کند شکست خواهد خورد؛ملت با اعتراض مسالمت آمیز ثابت کرد که صبر و ثبات را در راستای تحقق خواسته های خود پیگیری می کند.
عضو مجلس اسلامی علمای بحرین تصریح کرد: قلع و قمع شهروندان به ویژه اعدام سه جوان بحرینی و همچنین تیراندازی به سوی سه جوان آزادی طلب نشانه های حجم عجز و ضعف نظام در برابر قدرت پایداری نظام است.
خجسته اظهارکرد: در گذشته خاندان امام حسین(ع) را در کربلا محاصره کردند و امروز نیز ملت بحرین که از جمله یاران و محبان امام  حسین ع هستند نیز در خاک خود محاصره هستند؛ همانگونه که خون بر شمشیر در کربلا پیروز شد قطعا نظام یزیدی آل خلیفه نیز سرنگون خواهد شد.
عضو مجلس اسلامی علمای بحرین تصریح کرد: جامعه بحرین باید مواضع ضد دولتی خود را بیش از گذشته به نمایش بگذارد زیرا محاکمه فریضه خمس به معنای توهین به مذهب تشیع است و ملت بحرین هیچگاه به این مساله تن نمی‏ دهد.
وی گفت: با وجود استفاده از همه این گزینه‎های امنیتی مشاهده می ‏کنیم که اهداف نظام شکست خورده و ده ها هزار تن از ملت بحرین در تظاهرات کفن پوشان که با حضور بیش از 150هزار شهروند بحرینی انجام گرفت نشان دادند که اراده قهرمانانه این ملت شکست نخواهد خورد.
خجسته اظهارکرد: البته پروژه بازپس گیری حقوق خود را بر اساس شیوه های مسالمت آمیز ادامه خواهیم داد و کسی نیز نمی‌تواند در مقابل آن بایستد؛ بحرین سیاسی بحرین نتیجه اختلافات اصلی میان خاندان حاکم و معارضان است.
عضو مجلس اسلامی علمای بحرین تصریح کرد: نظام می‎خواهد اینگونه جلوه دهد که بین مردم اختلاف وجود دارد و این مساله‎ای که نظام با دروغ به آن اصرار می‌ورزد؛ درحالی که هیچ اختلافی وجود ندارد و اختلاف اصلی میان انقلاب و نظام حکام است.
وی گفت: علما و مراکز شیعیان در بحرین در حال تحمل شکنجه دسته جمعی هستند و حتی فریضه‎های شرعی نظیر نماز جمعه و خمس مورد هجمه قرار گرفته است.
خجسته اظهارکرد: اعطای تابعیت سیاسی به بیگانگان سبب تخریب هویت ملی بحرین و تغییر جامعه شده است چراکه بیش از 120هزار مزدود خارجی تابعیت بحرین را گرفته‎اند؛ بحران‎های اقتصادی و سیاسی و حقوقی نیز از نتایج این بحران است.
عضو مجلس اسلامی علمای بحرین در پایان تصریح کرد: دور کردن مسئولانی که در راستای مصالحه ملی حرکت نمی‎کنند از شرایط تحقق آشتی ملی به شمار می آید؛ بحرین امروزه نیازمند تحقق توافق جهت برپایی نظامی عادلانه که زندگی مسالمت آمیز و ثبات را برای کشور به همراه بیاورند نیاز دارد و این مساله به این نیاز دارد که جامعه جهان یدر بحران بحرین بی‎طرف باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha