جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اسقف یوحنای دهم یازجی

حوزه/ اسقف یازجی گفت:‌امروز همه یکدل و یکصدا برای صلح در سوریه و یکپارچه ماندن خاک آن تحقق ثبات و استقرار و همزیستی در لبنان دعا می کنیم و به تمام جهان اعلام می کنیم که این همه مصیبت برای خاورمیانه بس است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پدر یوحنای دهم یازجی اسقف اعظم ارتدوکس های انطاکیه و روم شرقی با انتشار پیامی اعلام کرد: ما در این روزها بیش از هر زمان دیگری نیازمند همدلی هستیم حتی اگر مصداق این همدلی تقدیم کردن یک تکه نان خشک باشد و ما مسیحیان انطاکیه این کمک اندک را از برادران خود دریغ نمی کنیم. در بحرانی که در خاور میانه همه با آن روبرو هستیم، کلیسای ما همواره به فکر یاری و همدلی با انسان هایی بوده که از سرزمین خود دفاع کرده اند و در این راه تمام مصیبت های جنگ و ویرانی را به جان خریده اند.

اکنون ما دست به دعا بر می داریم و با تمام توان خود تلاش می کنیم تا حتی اگر شده قرص نانی به دهان گرسنگان برسانیم و امیدواریم و اطمینان داریم که تمام هم وطنان ما می دانند که لازمه این روزهای سخت و دشوار این است که به همدیگر کمک کنیم و از هم نوعان و همسایگان خود و آوارگان غافل نباشیم.

وی افزود: وظیفه ما این است که هرچقدر مسافت میان ما و آوارگان و رنج دیدگان جنگ های منطقه زیاد باشد، به داد آنها برسیم و یار و یاور آنها باشیم، چون کشورها با تکیه بر اهالی و فرزندان خود باقی می ماند.

یازجی ادامه داد:‌امروز همه یکدل و یکصدا برای صلح در سوریه و یکپارچه ماندن خاک آن تحقق ثبات و استقرار و همزیستی در لبنان دعا می کنیم و به تمام جهان اعلام می کنیم که این همه مصیبت برای خاورمیانه بس است.

یوحنای دهم خاطر نشان کرد: ما مسیحیان همچون سایر پیروان ادیان از جنگ و ترور و تکفیر و تبعیض نژادی بیزاریم و با تمام توان خود تلاش می کنیم مردم منطقه در سرزمین های خود بمانند و هرکس خیر و خوبی را برای این سرزمین ها می خواهد وظیفه ای ندارد جز اینکه به مردم این سرزمین ها کمک کند در خانه و کاشانه و کشور خود باقی بمانند و با صلح زندگی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha