جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماینده ولی فقیه در استان قزوین پس از کاشت نهال

حوزه / امام جمعه قزوین با بیان این که طبیعت به مانند یک دانشگاه برای انسان هاست، گفت: خدای متعال عالی‌ترین معارف قرآنی، دینی، عرفانی و معرفتی را در بستر طبیعت به ما می‌آموزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم کاشت یک اصله نهال در بیت شهید شاخص کشور در سال 1395، شهیده رقیه رضایی که صبح امروز  برگزار شد، اظهار داشت: خدای متعال عالی‌ترین معارف قرآنی، دینی، عرفانی و معرفتی را در بستر طبیعت به ما می‌آموزد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با بیان این که طبیعت به منزله یک دانشگاه برای انسان هاست، گفت: وقتی خداوند می‌خواهد از عالی‌ترین معارف نورانی و عرفانی سخن بگوید، درخت را مثال میزند و معارف ایمانی، معرفتی و توحیدی را مانند درخت پاک و سالم معرفی می‌کند که ریشه‌اش در فطرت انسان‌ها، و شاخ و برگش رو به آسمان است.

امام‌ جمعه قزوین تأکید کرد: ما هم باید طبیعت سالم و محیط زیست مناسب برای زندگی داشته باشیم تا از آن برای رشد و پرورش معارف الهی، ارزش‌های انسانی و آن چه خداوند از ما می‌خواهد استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: جوانان جامعه ما همواره به دنبال الگو هستند که شهید، شاهد ارزش‌ها و بهترین الگو برای جوانان است؛ کسی که می‌خواهد راه انتخاب کند از انسانی فرهیخته الگو می‌گیرد و شهیده رضایی الگوی بسیار مناسبی برای جوانان محسوب می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: فرهنگ ایثار، تفکر، اندیشه، مبانی مستحکم اعتقادی، اخلاق‌مداری، خدمت به محرومین در زندگی شهیده رضایی وجود داشته و جوانان ما هم تشنه چنین فرهنگی هستند و شاهد هستیم که  هر روز بیشتر از گذشته علاقه جوانان به چنین فرهنگی افزایش می‌یابد.

یادآوری می شود، همایش بزرگ شهیده طلبه، رقیه رضایی روز دوشنبه با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 در پایان این مراسم از خانواده شهیده رضایی تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha