پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام احمد محمدی -  حوزه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر اجرایی ستاد جشن رمضان خراسان شمالی از برگزاری «جشن رمضان» در شهرهای استان خبر داد و گفت: برای نخستین بار در نمایشگاه قرآن، به مناسبت ماه مبارک رمضان کتاب‌های حوزوی نیز عرضه می شود.

حجت‌الاسلام احمد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: برای برگزاری «جشن رمضان» از ظرفیت حداکثری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و مؤسسات تابعه و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در ایام ماه مبارک رمضان استفاده شده است.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان متفاوت‌تر از سال‌های گذشته با عنوان جشن رمضان پیگیری و برگزار می‌شود، افزود: تلاش شده است تا در این برنامه‌ها از زبان و ابزار هنر برای ترویج و تبیین ارزش‌های دینی و قرآنی استفاده شود و شورونشاط در جامعه ایجاد شود. 

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه امسال ویژه‌برنامه‌هایی با موضوع قرآن و عترت از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است، گفت: به‌منظور تحقق مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، بهره‌برداری از فیوضات ماه مبارک رمضان و گسترش انس با قرآن، برنامه «جشن رمضان» در ایام ماه مبارک برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: ایجاد شورونشاط با ارائه دستاوردهای قرآن و عترت در ماه مبارک رمضان در سراسر استان مهم‌ترین هدف برگزاری «جشن رمضان» است.
وی همچنین توجه به توسعه فرهنگ قرآنی و ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی با ارائه دستاوردهای حوزه قرآن و عترت در سراسر استان، ارائه روش‌های نوین در اجرا و ارائه برنامه‌ها و بسترسازی لازم به‌منظور هماهنگی و تعامل مؤثر دستگاه‌ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی جهت هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی را از نیز جمله اهداف برگزاری این جشن برشمرد.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه ماه رمضان ماه نزول قرآن است، اظهار داشت: به همین مناسبت هفت نمایشگاه قرآن در هفت شهرستان و در 80 غرفه با حضور 30 ناشر کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محصولات فرهنگی و کتاب‌ها در این نمایشگاه‌ها 15 تا 35 درصد تخفیف عرضه می‌شود، افزود: این نمایشگاه در بجنورد از 6 تا 12 خردادماه جاری در محل نگارخانه برگزار و در شهرهای دیگر نیز در بازه‌های مختلف زمانی دایر می‌شود. 

این فعال فرهنگی از تعویض کتاب‌های فرسوده قرآن با مصحف‌های نو در نمایشگاه‌های قرآنی خبر داد و گفت: مردم می‌توانند مصحف‌های فرسوده خود را تحویل داده و کتاب قرآن نو تحویل بگیرند که در این طرح 500 جلد کتاب قرآن فرسوده با مصحف‌های نو تعویض می‌شود.

مدیر اجرایی ستاد جشن رمضان خراسان شمالی از ارائه و عرضه 10 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه قرآن استان خبر داد و گفت: فروش و ارائه نشر مکتوب قرآن کریم، نهج‌البلاغه، مفاتیح، نرم‌افزار و اقلام فرهنگی و هنری، غرفه‌های کودک و نوجوان برای سرگرمی در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی همچنین از عرضه کتاب‌های حوزوی در این نمایشگاه‌ها خبر داد و گفت: برای نخستین بار در نمایشگاه قرآن، به مناسبت ماه مبارک رمضان کتاب‌های حوزوی نیز عرضه می شود.

حجت‌الاسلام محمدی در ادامه از برگزاری 222 محفل انس با قرآن نیز خبر داد و گفت: برگزاری این محافل قرآنی نیز از دیگر برنامه‌های جشن رمضان در استان است که در تمام شهرستان‌ها پیگیری می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری 20 نشست علمی و تخصصی، اجرای نمایش خیابانی و نمایشنامه خوانی، مسابقات قرآنی و نهج‌البلاغه، 140 نشست تفسیر قرآن کریم و قصه‌خوانی قرآنی، کتابت و خوشنویسی قرآن و اکران فیلم‌های سینمایی با مضامین مرتبط با ماه مبارک رمضان از برنامه‌هایی است که در قالب جشن رمضان در استان تدارک دیده شده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha