پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رقوی

حوزه/ معاون پژوهشی جامعه المصطفی مشهد از فراهم سازی مقدمات همایش بین المللی «باز خوانی تمدن اسلامی وجهان شهر معنوی» در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد،حجت الاسلام دکتر جواد رقوی، امروز در پیش نشست علمی همایش بین المللی «بازخوانی تمدن اسلامی و جهان شهر معنوی» در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، با بیان اینکه این همایش یازدهمین همایشی است که از طرف جامعه المصطفی العالمیه برگزار می شود، افزود: این همایش ویژگی های عام و خاص متعددی دارد که یکی از خصوصیات مهم آن هم زمانی با رویداد انتخاب مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.
 
معاون پژوهشی جامعه المصطفی مشهد اذعان کرد: در حال حاضر معدود شهرهایی در زمره جهان شهر ها قرار گرفته اند که متاسفانه برای هیچ کدام از این جهان شهر ها معیار و ملاک ناظر بر بحث فرهنگی و معنوی تعریف نشده است.
 
حجت الاسلام رقوی به اهداف برگزاری این همایش اشاره و تصریح کرد: می خواهیم با برگزاری این همایش تعریفی از جهان شهر معنوی داشته باشیم و حضر بارگاه امام رضا (ع) در مشهد مقدس زمینه ساز باز تعریف جهان شهر معنوی است.
 
معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه مشهد با بیان این که در حال تدوین مقدمات همایش بین المللی باز خوانی تمدن اسلامی وجهان شهر معنوی در مشهد مقدس هستیم، به محور های آن اشاره و خاطر نشان کرد: این همایش در سه محور تبیین و باز خوانی تمدن اسلامی،جهان شهر معنوی و شاخصه های آن و مشهد الرضا و جهان شهر معنوی برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام رقوی در خصوص همکاری با نهاد های دیگر برای برگزاری این همایش اظهار داشت: این همایش با همکاری نهاد های ملی بسیاری برگزار می شود و دانشگاه های ملی اندونزی،لبنان و واشنگتن نیز تاکنون اعلام آمادگی کرده اند.
 
معاون پژوهشی جامعه المصطفی مشهد در پایان سخنان خود گفت: بنا داریم این همایش را در تاریخ 9 آذرماه سال جاری برگزار کنیم و مهلت ارسال آثار نیز تا پانزدهم مهر ماه خواهد بود.
 
انتهای پیام/ا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha