پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمدی قائینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با تبیین سه عمل که پرونده آنها حتی پس از مرگ انسان نیز باز است، گفت: جامعه اسلامی با همکاری و همیاری مردم از رنج گرفتاران خلاصی پیدا می کند و عقب افتادگی های جامعه برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قائینی، در ادامه بحث های سبک زندگی اسلامی ، در کتابخانه مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان گفت: در بخش تعامل انسان با همنوعان، فصولی مطرح بود که در فصل روابط عمومی و مشکلات عام البلوا بحث درباره صدقه این است که چگونه رفتار کنیم که ریشه فقر در جامعه خشکانده شود.

وی در ادامه ابراز داشت: در هر جامعه ای خلل و فُرج  وجود دارد و دولت ها هم به تنهایی نمی توانند حفره های اجتماع را پر کنند و یکی از راه های رسیدن به این مساله وقف است.

استاد حوزه علمیه همدان افزود: جامعه اسلامی با همکاری و همیاری مردم مانند دیگر جوامع از رنج گرفتاران خلاصی پیدا می کند و عقب افتادگی مردم برطرف می شود.

وی ابراز داشت: پیامبر(ص) می فرماید که هنگامی که انسان می میرد تمام اعمال او بسته می شود مگر سه عمل، نخست عملی که از او استفاده می شود و مادامی که مردم از آن استفاده می کنند همه ثواب ها در پرونده صاحب علم محاسبه می شود.  دوم صدقه جاریه که همان وقف است و انسان مال و مکانی را وقف کرده که دیگران استفاده کنند و مادامی که منافع آن وجود دارد صاحب مال از آن وقف بهره می برد. سوم فرزند صالحی که برای انسان دعا کند چرا که اگر فرزند صالح نباشد به فکر پدر و مادر نیست و مادامی که فرزند در دنیا هست این برکات برای پدر و مادر او وجود دارد.

استاد حوزه علمیه همدان افزود: وقف فقط در زمینه چاه و آب نیست، بلکه مسجد سازی، حسینیه سازی، مدرسه سازی، درمانگاه و بیمارستان و ... از جمله خدماتی است که در غالب وقف به مردم ارائه می شود.

وی در پایان گفت: یکی از راه هایی که سبب می شود زندگی اجتماعی جریان پیدا کند مساله وقف است که باید در جامعه به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha