جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای رفتن به سمت حیات قرآنی و تغییر سبک زندگی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه تخصصی قرآن بجنورد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم رزق و روزی ما در ماه رمضان تلاوت و انس با قرآن باشد و از این فرصت برای تغییر سبک زندگی خود به سمت حیات قرآنی بهره ببریم.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی، نیاز روز جامعه را توسل به قرآن و احیای فرهنگ قرآنی عنوان کرد و افزود: مسئولان باید بیش‌ از پیش برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ قرآنی امری الزامی است، گفت: تلاش شود تا برنامه‌های ماه رمضان با محوریت قرآن برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم از تمامی ظلمت‌ها انسان را بیرون می‌کشد که این مهم جایگاه کتاب وحی نزد انسان‌ها تعیین می‌کند، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان به‌عنوان بهار انس با قرآن، یک ماه منحصربه‌فرد و ماه تربیت، معماری شخصیت و هدایت انسان است.

امام‌جمعه بجنورد تأکید کرد: قرائت قرآن باید همراه با بصیرت و عمل باشد و به‌عنوان سیاست و نگاه راهبردی باید در مراسم ترتیل خوانی و قرائت قرآن موردتوجه قرار بگیرد.

وی در ادامه برپایی نمایشگاه تخصصی قرآن کریم در بجنورد را اقدامی ارزشمند در راستای احیای فرهنگ قرآنی دانست و گفت: نیاز امروز جامعه برپایی نمایشگاه‌های تخصصی قرآن کریم و ترویج فرهنگ دینی در میان معرفت طلبان است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: این‌گونه نمایشگاه‌های متنوع دینی که بر محور قرآن تنظیم شده است، می‌تواند مانند پارکی باشد که همه آحاد جامعه با حضور در آن همه رقم گل‌وبلبل و مناظر دلپذیری را ببیند.

وی، نمایشگاه تخصصی قرآن کریم را یک پارک فرهنگی توصیف کرد و گفت: این پارک ارزشمند، مخاطبان خاص خود را دارد و ارائه محصولات فرهنگی، دست‌نوشته‌های قرآنی، خطوط زیبا، صوت‌های خوش قرآنی و کارهای هوشمندی که درباره قرآن انجام‌گرفته است بسیار شایسته تقدیر و قدردانی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین از مردم و خانواده‌ها خواست که علاوه بر حضور و بازدید گسترده از این نمایشگاه معنوی، فرزندان خود را همراه خود به این نمایشگاه آورده و آن‌ها را از نزدیک با فرهنگ قرآنی آشنا کنند.

وی خاطرنشان کرد: جذب کودکان و نوجوانان در برنامه‌های مذهبی و قرآنی باید در اولویت قرار بگیرد، لذا برای تحقق این مهم، ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha