پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام صابری تولایی

حوزه/ مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان بر استمرار کلاس های اخلاق، حضور دائمی اساتید در مدارس علمیه و تدوین کتاب ها و جزوات اخلاقی متناسب با اقتضائات روز طلبگی و نیازهای روز جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام احمد صابری تولایی در اولین نشست اساتید اخلاق حوزه علمیه خراسان با تأکید بر ضرورت نیازسنجی و شناخت اقتضائات زندگی طلبه امروز در تدوین متون اخلاقی، ابراز کرد: با شناخت اقتضائات زمان و نیازهای روز حوزه علمیه و جامعه، برنامه ریزی های فرهنگی و اخلاقی حوزه علمیه کارایی و راندمان بالاتری پیدا خواهند کرد.

وی افزود: برگزاری کلاس های اخلاق در مدارس علمیه بسیار مفید است، اما این جلسات باید به صورت مستمر برگزار شود تا طلاب جوان بتوانند با استاد اخلاق خود ارتباط برقرار کرده و از او الگو بگیرند.

حجت الاسلام صابری تولایی اظهار کرد: بسیار اهمیت دارد که استاد اخلاق در مدرسه حضور مستمر یا دائمی داشته باشد و تجربه ثابت کرده که حضور مستمر استاد اخلاق و به عبارتی زندگی کردن وی با طلاب یک مدرسه منجر به تربیت طلاب متخلّق تر شده است.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان شناسایی آسیب های زندگی طلبگی در عصر حاضر را دیگر ملاک اساسی در برنامه ریزی ها و تدوین کتب و جزوات اخلاقی دانست و ابراز کرد: تولید متن مشترک اخلاقی با محوریت آسیب های زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی طلبه و اجماع اساتید برای تدریس آن باید در دستور کار حوزه قرار گیرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha