پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بحرین

حوزه/ در ادامه اعتراضات مردمی در بحرین ، شیعیان این کشور اسم حاکم بحرین، «حمد عیسی» را بر روی خیابان ها نوشتند تا زیر گام های مردم و لاستیک خودروها قرار گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، معترضین در منطقه "ستره" فعالیتی با عنوان "حمد زیر قدم ها" راه اندازی کردند؛ در این برنامه اسم حاکم بحرین، «حمد عیسی» را بر روی خیابان ها و جاده ها نوشتند تا زیر گام های مردم و لاستیک ها قرار گیرد.

اسم "حمد" در طول یکی از خیابان های اصلی با شعار انقلابی "مرگ بر حمد" به دو زبان عربی و انگیسی نوشته شد. همچنین شعار "بروید" که به موضع مردمی در رد حکومت آل خلیفه در کشور و اشغالگر دانستن آن اشاره دارد، نوشته شد.

در همین راستا، تظاهرات و اعتراضات خشم آلود در مناطق مختلف بحرین هر روز ادامه دارد؛ اعتراض کنندگان در دو شهرک "عالی" و "بوری" عملیاتی میدانی را با بستن خیابان اصلی معروف به خیابان 14 فوریه اجرایی کردند و ستونی از دود در وسط آن بلند کردند. این فعالیت ها در یاری رساندن به زنان بازداشت شده در زندان آل خلیفه و پاسخ به دعوت دفاع از آنان انجام می گیرد.

همچنین شهرک های "العکر، المعامیر، نویدرات" شاهد حضور انقلابیون در میدان های شهرک بود که بر موضع انقلابی در مقابله با جنایت های آل خلیفه به ویژه زنان بازداشت شده، تاکید شد.

* حمایت مردم بحرین از زنان بازداشت شده

در شهرک عالی، شهروندان با شعار " خشم غیرتمندان" در دفاع از زنان بازداشت شده تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان، تصاویر "ابتسام الصائغ" فعال حقوقی بحرین که دوباره بازداشت شد و مورد شکنجه قرار گرفت، به دست گرفتند و یکی از فعالین زن از طرف بانوان شهرک سخنرانی کرد و به زنان بحرینی به ویژه بازداشت شدگان درود فرستاد و به تجاوزاتی که به زنان از سوی نیرو های آل خلیفه شده اشاره و تاکید کرد که زنان به نقش خود در پیش برد انقلاب تا رسیدن به پیروزی ادامه دهند.

نیروهای آل خلیفه در شهرک های "العکر، المعامیر" و شهرک های دیگر تظاهرات مشابه را سرکوب کردند.

در شهرک سماهیج، تظاهراتی در همبستگی با زنان بازداشت شده راه اندازی شد. همچنین بر موضع مردمی در دفاع از آیت الله عیسی قاسم که از (2 خرداد) در حصر خانگی به سر می برد تاکید شد.

تظاهرات کنندگان همچنین با آیت الله شیخ حسین الراضی که در زندان آل سعود بازداشت شده و قرار است روز پنج شنبه این هفته جلسه محاکمه وی برگزار شود، اعلام همبستگی کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha