پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زندانی

حوزه/طبق آخرین آمارهای منتشر شده، از سال ۱۹۶۷ تاکنون بیش از ۵۰ هزار فلسطینی با حکم بازداشت موقت در اسارتگاه‌های رژیم اشغالگر قدس زندانی شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، طبق آمارهای حقوق بشر از سال 1967 تاکنون مقامات رژیم اشغالگر قدس تقریبا نزدیک به 50 هزار  فلسطینی را تحت بازداشت موقت (اداری) زندانی کرده‌اند. این بازداشت‌های موقت شامل بازداشت‌های موقت جدید و هزاران بازداشت موقت تمدید شده بوده‌اند.

آمارها و ارقم منتشر شده توسط اداره اطلاعات زندان‌ها آشکار کرد که اشغالگران فلسطینی از سال 2000، حکم 26 هزار بازداشت موقت را برای زندانیان فلسطینی صادر کرده‌اند که بعضی از آن‌ها جدید و بعضی از آن‌ها تمدید بازداشت‌های قبلی بوده است. اوج این بازداشت‌ها مربوط به سال 2014 می‌باشد. به علاوه تقریبا 60% این حکم‌ها بیش از یک بار تمدید شده‌اند.

* بازداشت موقت به مدت ۶ ماه !!

در حال حاضر 550 تن از زندانیان فلسطینی توسط حکم بازداشت موقت (اداری) در اسارت به سر می‌برند. بازداشت موقت که در سرزمین‌های اشغالی تنها در رابطه با فلسطینی‌ها اجرا می‌شود، یک روش مجازات است که از زمان حضور استعماری انگلیس در فلسطین اشغالی وجود داشته است و بر اساس آن نظامیان اسرائیلی می‌توانند فلسطینیان را بدون هیچ جرم و دادگاهی به مدت 6 ماه در بازداشت نگه دارند. در ادامه نیز پس از پایان یافتن مدت 6 ماهه، دادگاه‌های نظامی اسرائیل معمولا حکم بازداشت موقت را تمدید می‌کنند. آن‌ها این قدرت را دارند که تا هر زمان که می‌خواهند حکم بازداشت موقت را تمدید کنند. این احکام گاها بیش از چندین بار تمدید شده و حتی ممکن است ده‌ها سال به طول انجامد.

حکم بازداشت موقت که توطئه‌ای بی‌رحمانه و ناعادلانه برای سرکوب جنبش مردمی فلسطین می‌باشد، بارها توسط سازمان‌های حقوق بشر و قوانین بین‌المللی، نامشروع خوانده شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha