پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حزب الله

حوزه/ الدیار نوشت: اگر حزب الله و سلاح او در کنار آمادگی و حکمت و قدرت ارتش لبنان نبود، شاید برخی فتنه گران و عناصر داعش فرصت می یافتند فتنه های متعددی در لبنان ایجاد کنند و کشور را به جنگ داخلی بکشانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک منبع سیاسی در یادداشتی در روزنامه الدیار لبنان نوشت: اگر حزب الله و سلاح او در کنار آمادگی و حکمت و قدرت ارتش لبنان نبود، شاید برخی فتنه گران و عناصر داعش فرصت می یافتند فتنه های متعددی در لبنان ایجاد کنند و کشور را به جنگ داخلی بکشانند و شرایط خود را به حکومت تحمیل کنند و قاعده همزیستی مشترک در لبنان را برهم بزنند.

وی افزود: از سوی دیگر باید توجه داشت که بیش از یک و نیم میلیون آواره از اوضاع نابسامان جنگی و اقتصادی سوریه به لبنان فرار کرده اند و اکنون این امکان وجود دارد که دشمنان ما مانند عربستان یا ترکیه یا آمریکا بخواهند برخی از این آوارگان را مسلح کرده و مشکلاتی را برای لبنان ایجاد کنند.

الدیار ادامه داد: هم اکنون دو بمب ساعتی در لبنان فعال هستند که یکی پناهندگان فلسطینی و دیگری آوارگان سوریه هستند و در علم سیاست، جوامعی موفق هستند که بتوانند توازن لازم را میان گروه های مختلف ایجاد کنند و اکنون نیز لبنان نیازمند ایجاد توازن میان شیعیان و اهل سنت و گروه های فلسطینی و سوری است.

وی در مورد دشمن صهیونیستی نیز گفت: حزب الله و مردم لبنان خواستار استرداد مزارع شبعا و تلال کفرشوبا ولو به زور و استفاده از قدرت هستند و البته هرگونه تلاش برای آزاد کردن این دو منطقه اشغال شده از لبنان ممکن است باعث شود اسرائیل مرتکب حماقت جدیدی بشود و در این شرایط است که اگر حزب الله همچنان عضو نیروهای نظامی مدافع کشور باشد، کار برای اسرائیلی ها دشوار خواهد شد.

الدیار خاطر نشان کرد: وجود سلاح در دستان حزب الله یک ضرورت است و ما پیش از آنکه از حزب الله بخواهیم سلاح خود را تحویل دهد، باید از جامعه بین الملل بخواهیم فکری برای بازگشت 450 هزار آواره فلسطینی و بازگشت یک و نیم میلیون پناهنده سوری به کشورهای خود بکنند تا توازن جغرافیای جمعیتی منطقه میان شیعه و سنی به جای خود بازگرد و علاوه بر این مزارع شبعا و کفرشوبا نیر به لبنان بازگردادنده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha