جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش مشترک مدیران حوزه‌ و مسئولان بسیج طلاب و روحانیون ـ حجت الاسلام والمسلمین محمود ملکدار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملک دار از تعیین ۱۳۶ مصوبه در کمیته کارشناسی شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب و روحانیون خبرداد و گفت: این مصوبات در راستای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمود ملکدار پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش مشترک مدیران حوزه های علمیه، مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مسئولین بسیج طلاب  و روحانیون کشور با عنوان  «نقش حوزه انقلابی در تحقق دولت مقاومت» که در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزارشد به ارائه گزارشی از این اداره و بسیج طلاب اشاره کرد و گفت: این چهارمین  همایش مشترک است که با حضور طلاب و مسئولین در حال برگزاری  است، این مسئله چهار سال پیش با تفاهم نامه ای بین مسئولین حوزه آغاز شد و امروز به جایگاه بسیار با ارزشی رسیده است و امیدواریم  این همکاری در موارد دیگر هم افزایش پیدا کند.

مسئول مرکز امورطلاب ودانش آموختگان حوزه  با بیان اینکه  بسیج جایگاه بسیار مهمی درحوزه و بین حوزویان دارد، افزود:  بسیج می تواند  روحیه انقلابی را رشد و به تعالی برساند و باعث بصیرت افزایی روحانیون شود.

وی عنوان کرد: بر اساس تفاهم نامه که در 4سال پیش  بین  مسئولین حوزه  صورت  گرفته باعث  شکل  گیری شورای هماهنگی بسیج طلاب و روحانیون در حوزه شد ودر این  شورا14مصوبه نیزشکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار گفت: در این شورا، مسئولین حوزه و نهادها عضو می باشند و توانستند درکنار یکدیگر برنامه های زیادی را به مرحله اجرا در بیاورند که از جمله آن برگزاری مسابقات، رژه  روحانیون، همایش منطقه ای، حماسه نه دی، انجام وفضای تبلیغاتی با موضوع استکبار ستیزی  است.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب و روحانیون  گفت:  یکی از راهکارهای تقویت روحیه انقلابی‌گری در حوزه، توسعه بسیج طلاب و روحانیون است که برای پاسداری از ارزش‌ها در خط مقدم قرار دارد و به صورت مستمر در حال ترویج آموزه‌های دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک‌دار با بیان اینکه هر ساله یک شهید روحانی شاخص از قشر روحانیت در سطح کشور به ویژه در اردوهای راهیان نور معرفی می‌شود،  بیان داشت: بر اساس تفاهم‌نامه نوشته شده شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب و روحانیون با حضور معاونان حوزه‌های علمیه، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج، رئیس سازمان بسیج و فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) به منظور افزایش تعاملات و همکاری‌ها دنبال شده است.

وی فراخوان مقاله با موضوع حفظ و تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه را یکی از برنامه‌های شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب و روحانیون برای سال جاری دانست و گفت: سال گذشته شورای مذکور سال گذشته یک جلسه با 14 مصوبه داشته است و امسال با جدیت برنامه‌های خود را دنبال کرده است.

دبیر شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب و روحانیون از تعیین 136 مصوبه در کمیته کارشناسی این شورا خبرداد و گفت: این مصوبات در راستای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی بوده است.

وی خدمت به بسیج را خدمت به نظام اسلامی خواند و گفت: افرادی که در راستای اهداف فرهنگی نظام اسلامی در حال فعالیت هستند باید با حرکت‌های آتش به اختیار از نفوذ فرهنگی دشمن جلوگیری کنند.

مسئول مرکز امورطلاب و دانش آموختگان حوزه افزود: بعد از ظهر هم همایش ادامه خواهد داشت ودر آن 7 کمیسون بحث و و تبادل ونظر خواهند داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha