پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین محمود ملکدار

حوزه/ دبیر جشنواره هنر آسمانی از برگزاری پنجمین جشنواره در چهاردهم بهمن ماه سال جاری در مدرسه علمیه معصومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ملکدار ظهر امروز در نشستی خبری با أصحاب رسانه استان قم که با موضوع پنجمین جشنواره هنر آسمانی برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته چهارمین جشنواره هنر آسمانی با موضوع شعر، داستان و پژوهش هنر برگزار و امسال نیز با موضوع هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و پژوهش هنر برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت: خروجی جشنواره سال گذشته 4 کتاب با موضوع شعر، داستان، پژوهش هنر و شعر منا بوده است که در پنجمین جشنواره از آن رونمایی خواهد شد.

دبیر جشنواره هنر آسمانی خاطرنشان ساخت: امسال در کنار جشنواره، انتشار فصلنامه تخصصی هنر نیز انجام پذیرفته که بحمدالله از شورای نشر حوزه مجوز آن دریافت و آماده چاپ می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار تصریح کرد: سی ام دی ماه آخرین مهلت ارسال آثار بوده که با استقبال مناسب حوزویان مواجه شده و بیش از یک هزار و 200 اثر رسیده که بیش از انتظار بوده است.

وی بیان داشت: در این جشنواره 612 نفر آثار خود را ارسال کرده اند که 89 درصد از برادران و 11 درصد از بانوان طلبه می باشند.

دبیر جشنواره هنر آسمانی اظهار داشت: پنجمین جشنواره با حضور آیت الله مقتدایی و آیت الله اعرافی چهاردهم بهمن از 9 صبح تا 12 در مدرسه علمیه معصومیه، برگزار و از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهیم آورد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار ابراز داشت: سال گذشته در کنار برگزاری جشنواره چهارم، نمایشگاه آثار هنری طلاب را از مراکز گوناگون داشتیم و امسال نیز دو برنامه نمایشگاه هنرهای تجسمی و اکران فیلم در روز دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم بهمن ماه سال جاری نیز برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان ساخت: نمایشگاه هنرهای تجسمی را در مدرسه علمیه فیضیه و اکران فیلم را در سالن شهید آوینی خواهیم داشت.

دبیر جشنواره هنر آسمانی تصریح کرد: مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، دانشکده صدا و سیما، سازمان بسیج طلاب و روحانیون، مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان و مدرسه اسلامی هنر، نهادها و مراکزی بوده اند که با دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی همکاری و تعامل داشته اند.

بذرافشان نیز در این نشست گفت: حدود 41 درصد از آثار به صورت حضوری و 59 درصد از طریق سامانه و فضای مجازی بوده است.

وی بیان داشت: بیشترین آثار مربوط به هنرهای نمایشی و کمترین آثار برای پژوهش هنر بوده است.

دبیر اطلاع رسانی و ارتباطات جشنواره هنر آسمانی اظهار داشت: 53 درصد شرکت کنندگان در پنجمین جشنواره هنر آسمانی در کنار تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی نیز داشته اند.

بذرافشان ابراز داشت: قریب به 35 درصد از شرکت کنندگان این جشنواره مدارک سطوح عالی حوزه را دارا بوده اند.

وی خاطرنشان ساخت: استان های قم، اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی و اردبیل به ترتیب بیشترین آثار را به دبیرخانه پنجمین جشنواره هنر آسمانی ارسال نموده اند.

دبیر اطلاع رسانی و ارتباطات جشنواره هنر آسمانی تصریح کرد: در جشنواره گذشته، بانک اطلاعات طلاب هنرمند را جمع آوری نموده و برای این جشنواره نیز در اطلاعات طلاب مستعد در هنرهای نمایشی و تجسمی را گردآوری کرده ایم.

بذرافشان اظهار داشت: طلاب هنرمند می توانند با ارسال مشخصات و آثار خود به دبیرخانه هنر آسمانی در این بانک اطلاعات ثبت نام نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha