شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار در نشستی خبری

حوزه/ مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه فراخوان پنجمین جشنواره هنر آسمانی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار، امروز در نشستی خبری با أصحاب رسانه استان قم که در دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی برگزار شد، اظهار داشت: امروز جهان اسلام شاهد درگیری ها و جنگ های ناخواسته ای است که از طرف دشمنان اسلام و استکبار جهانی به مسلمانان تحمیل شده است.

وی گفت: امروز سوریه، عراق، یمن و ... درگیر این جنگ بوده و با یک نگاه سطحی نیز می توان دست صهیونیست و استکبار جهانی؛ بالاخص آمریکا را در این جریانات و فتنه ها به وضوح دید؛ لذا تمام مسلمانان و آزادگان جهان در قبال این هجمه ها مسئولیت بزرگی دارند که هم در مقابل آن ایستادگی کرده و هم چهره نفاق برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی را بیان و افشا نمایند.

مسئول دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی ابراز داشت: در این راستا هنرمندان و بالاخص هنرمندان حوزوی مسئولیت بزرگی داشته و سکوت در برابر این جنایات، گناه نابخشودنی است.

مدیر مرکز امور طلاب و خانواده حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: امروز قلب مبارک رسول گرامی اسلام(ص) آزرده است؛ چراکه داعش و وهابیت به نام ایشان که رحمۀ للعالمین است و به نام اسلام که کانون محبت و رحمت می باشد، این جنایات را انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار تصریح کرد: حوزه های علمیه و دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی به عنوان بخشی از حوزه که رسالت سنگینی دراین زمینه دارد، بحمدالله کارهای خوبی شروع کرده اند که سال گذشته شاهد برگزاری چهارمین جشنواره هنر آسمانی بوده ایم.

وی اظهار داشت: در کنار این جشنواره، نمایشگاهی با همکاری نهادهای حوزوی برگزار شد که خروجی آن سه کتاب در زمینه های داستان، شعر و پژوهش هنر آماده چاپ شده و به زودی در اختیار هنرمندان و علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مسئول دبیرخانه هنر آسمانی ابراز داشت: برای سال 1395، در کنار فعالیت های آموزشی و نشست های تخصصی، سه برنامه عمده پیش بینی شد که اولین برنامه فراخوان شعر منا بود که طلاب از سراسر کشور شرکت نموده و در نشستی با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد.

مدیر مرکز امور طلاب و خانواده حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: برنامه دیگر، فراخوان عکس و خاطرات حضور طلاب در دفاع مقدس بوده که فراخوانی با مشارکت سازمان بسیج طلاب و روحانیون، تیپ امام صادق(ع) و مرکز مدیریت حوزه های علمیه در چهار محور «خاطرات و عکس رزمی و تبلیغی طلاب و روحانیون»، «حضور مراجع عظام تقلید در دفاع مقدس»، «خاطرات و عکس آزادگان حوزوی» و «نامه ها و دست نوشته های شهدا و ایثارگران روحانی در دفاع مقدس» اعلام و مهلت ارسال آثار تا 30 آبان ماه سال جاری می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار با بیان این مطلب که بخش سومی که امسال در برنامه دبیرخانه دیده شده، پنجمین جشنواره هنر آسمانی است، گفت: «هنرهای نمایشی»، «پژوهشی هنر» و «هنرهای تجسمی»، سه محور اصلی فراخوان پنجمین جشنواره هنر آسمانی بوده که هنرهای نمایشی در بخش های فیلم، فیلم نامه، نمایش نامه، بازی نامه، ارائه مفاهیم دینی در قالب نوین یا روایتگری نوین، بازی های رایانه ای و با محوهای ویژه «اسلام، دین صلح جهانی»، «سبک زندگی اسلامی با تأکید بر تحکیم خانواده»، «روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و  «بصیرت و فرهنگ مقاومت» آثار را می پذیرد.

وی با بیان این مطلب که علاقه مندان در محور «پژوهش هنر» می توانند در بخش های «سینما و تلویزیون دینی»، «فقه و اخلاق در هنرهای نمایشی» و «هنرهای تجسمی» آثار خود را ارسال نمایند، گفت: «روایت دینی»، «نقش ساختار در فیلم دینی»، «جایگاه اخلاق و فقه در نمایش های دینی»، «ارزش های اخلاقی در فیلم»، «تصویرگری معصومین در هنرهای نمایشی»، «نگارگری و نقاشی از منظر دین»، «شهرسازی اسلامی» و .... از جمله موضوعات گوناکون این محور می باشند.

مسئول دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی خاطرنشان ساخت: محور دیگر، هنرهای تجسمی است که با موضوعات خوشنویسی، نقاشی، گرافیک، کاریکاتور، نگارگری، عکس و طراحی و با محورهای ویژه: «اسلام، دین صلح جهانی»، «سبک زندگی اسلامی با تأکید بر تحکیم خانواده» و ... آثار را می پذیرد.

مدیر مرکز امور طلاب و خانواده حوزه های علمیه یادآور شد: «مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران»، «مدرسه اسلامی هنر»، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، سازمان بسیج طلاب و روحانیون، مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان و دانشکده صدا و سیما برای برگزاری این جشنواره ما را یاری کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار با بیان این مطلب که طلاب برادر و خواهر می توانند در این جشنواره شرکت نمایند، تصریح کرد: مهلت ارسال آثار برای جشنواره هنر آسمانی سی ام آذرماه سال جاری بوده و علاقمندان می توانند آثار خود را به سایت پنجمین جشنواره هنر آسمانی ارسال نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس قم، بلوار 45 متری شهید صدوقی، خیابان شهید اخلاقی، پلاک 31 و با کد پستی: 3716675347  مراجعه نمایند.

وی با اشاره به جوایز برترین های این جشنواره، بیان داشت: «لوح تقدیر، تندیس جشنواره و کمک هزینه دو سفر عتبات» برای نفر اول هر رشته، «لوح تقدیر، تندیس جشنواره و کمک هزینه یک سفر عتبات» برای نفر دوم هر رشته و «لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هزینه سفر به مشهد مقدس» برای نفر سوم هر رشته از جوایز برترین های این جشنواره می باشد.

مسئول دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی اظهار داشت: سال گذشته برای چهارمین جشنواره هنر آسمانی، یک هزار و 150 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده بود.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار ابراز داشت: از دیگر فعالیت های جشنواره، دریافت مجوز نشریه تخصصی هنر از مدیر حوزه های علمیه بوده که ان شاءالله از پاییز امسال، نخستین شماره آن به چاپ خواهد رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha