یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هنر آسمانی

حوزه/برای سیاست‌گذاری برای بهنه ،شورای عالی هنر با حضور شخصیت‌هایی که در هنر صاحب‌نظر هستند برای سیاست‌گذاری برای آینده در حوزه تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، احمد اسفندیار شامگاه سه شنبه در جلسه بازدید آیت الله حسینی بوشهری از دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی با بیان اینکه کار هنری هم زیباست و هم سختی‌های خود را دارد، گفت: حوزویان به دلیل داشتن مأموریت‌های متنوع مشکلات بسیاری در پرداختن به هنر دارند.

وی اشاره به اینکه آرزوی ما این بوده که دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی به قطب هنر دینی کشور تبدیل شود، بیان کرد: امیدوارم به یک نظام هنری پویا در حوزه دست یابیم و بتوانیم هنر ناب را در حوزه خلق کنیم.

دبیر عالی جشنواره هنرهای آسمانی با بیان اینکه ما در بخش هنر حوزه عقب ماندگی بسیاری داریم، گفت: جشنواره هنرهای آسمانی مقدمه‌ای است تا بتوانیم به هدف خود در رسیدن به هنر ناب در حوزه دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه بزرگان حوزوی که هنرمند بوده‌اند و زی حوزوی آنها برجسته است می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان باشد، افزود: احیای آثار و بازخوانی اندیشه‌های بزرگان حوزه که در هنر صاحب اثر بوده‌اند می‌تواند الهام بخش مسیر حرکت و ارائه دهنده الگوهای خوبی برای طلبه‌های جوان باشد.

اسفندیار با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف حوزه در موضوع هنر باید در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری تحولاتی صورت گیرد، تصریح کرد: ساختار حوزه با اهداف و مأموریت‌های حوزه همخوانی ندارد و با این ساختار محدود نمی‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی با اشاره به بخش نرم‌افزاری حوزه گفت: پیشنهاد می‌کنم شورای عالی هنر با حضور شخصیت‌های حوزوی که در هنر صاحب‌نظر هستند تشکیل شود و در این شورا برای آینده هنر در حوزه سیاست‌گذاری کنند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha