شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

حوزه/ این خطیب حوزوی با بیان اینکه با شهدا بودن کار بسیار سختی است، گفت: با شهدا بودن لیاقت می خواهد که عده ی بسیاری این افتخار نصیبشان نمی شود؛ همانگونه که بعد از انقلاب شاهد هستیم که برخی فقط نام شهدا را بر زبانشان دارند؛ اما اعمالشان چیز دیگری را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری شب گذشته در مراسم یادواره شهدای 66 شهید محله شهیدیه شهرستان میبد که با حضور خانواده های معظم شهدا، ائمه موقت جمعه شهرستان میبد و مسئولین شهرستان در حسینیه اعظم این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا بیان داشت: ما همه دانشجوی دانشگاه ایثار و شهادت بودیم؛ اما شهدا فارغ التحصیل شده؛ به درجه عالی رسیدند و ما مانده ایم؛ پس این مسیر را تا رسیدن به هدف نهایی رها نخواهیم کرد و دعا می کنیم از مسیر امام و شهدا جدا نشویم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: بدانید که در این راه باید با شهدا عهدهایی ببندیم و به پای آن بایستیم؛ هر چند متحمل هزینه های فراوان شویم؛ ولی برای رسیدن به درجات عالی باید برای آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر کس برای رسیدن به یک هدف بزرگ بایستی هزینه های آن را نیز بپردازد، افزود: شهدا که به درجه رفیع شهادت نائل شدند نیز از همه چیز خود گذشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه با شهدا بودن کار بسیار سختی است، خاطر نشان کرد: با شهدا بودن لیاقت می خواهد که عده ی بسیاری این افتخار نصیبشان نمی شود؛ همانگونه که بعد از انقلاب شاهد هستیم که برخی فقط نام شهدا را بر زبانشان دارند؛ اما اعمالشان چیز دیگری را نشان می دهد.

*چهار عهدی که باید باشهدا ببندیم

مسئول موسسه روایت سیره شهدا نخستین عهد با شهدا را ترک گناه و محرمات دانست و گفت: تمام اعمال ما باید برای خدا باشد همانطور که در جبهه های نبرد حق علیه باطل سرتاسر نیات، خالصانه و برای خدا بود.

این خطیب حوزوی در ادامه گذشت از خطای دیگران و عفو کردن را عهد دوم با شهدا برشمرد و اظهار داشت: گذشتن از دارایی ها و همچنین گذشتن از جان و عزیزان نیز عهدهای دیگری است که بایستی با شهدا ببندیم تا بتوانیم به راستی یار حقیقی آن عزیزان باشیم.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی با عنوان همراه با انقلاب و همگام با شهدا برگزار شد که شامل ۱۶ غرفه از جمله غرفه های عفاف و حجاب، هوا و فضا، شهدای مدافع حرم و نقش زنان در دفاع مقدس بود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha