جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نعمت اللهی

حوزه/ حجت الاسلام نعمت اللهی با اشاره به این که نهضت حسینی حماسه ای سرشار از درس های مختلف است که باید از آن بهره گیری شود، تصریح کرد: این حماسه بزرگ درس ها، پیامدها و معجزات خداوندی دارد که باید پیام های عاشورا در اعصار و زمان های مختلف تبیین و بازخوانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی، امروز در جلسه ستاد همکاری حوزه علمیه قزوین با ستاد برگزاری مراسم اربعین حسینی که در سالن اجتماعات این اداره کل و با حضور مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزارشد، به اهمیت حضور میلیونی ملت ایران در راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: حضور مردم در مراسم روز اربعین حسینی در سال گذشته، نشان‌دهنده اوج تنفر آنها از گروه‌های تکفیری بود.

وی افزود: واقعه عاشورا و اربعین هر ساله با شکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود و امسال نیز با توجه به علاقه مردم به سیدالشهدا(ع)، آزادی، کمال و انسانیت مردم با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزارخواهد شد.

حجت الاسلام  نعمت اللهی بیان داشت: مسلمانان و غیر مسلمانان با حضور خود در کربلای معلی و مراسم روز اربعین امسال هم نشان خواهند داد که اگر بخواهند می‌توانند با یکدیگر متحد شوند و در حوزه سلامت، انسانیت و آزادی می‌توانند سخن بگویند.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد:  همه مردم عراق و دیگر کشورها سعی کردند در روز اربعین، امنیت کامل را برای زائران کربلای معلی فراهم کنند که باید از دولت عراق و دست‌اندرکاران مراسم روز اربعین تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به این که هر ساله شاهد حضور گسترده و میلیونی عاشقان و زائران اربعین حسینی در کربلا هستیم، بیان داشت: این حضور میلیونی نشانگر آن بوده که عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان در میان آحاد مردم وجود داشته و هرکسی تلاش می کند تا در این ایام عرض ارادتی به این امام بزرگوار داشته باشد.

حجت الاسلام نعمت اللهی با اشاره به این که نهضت حسینی حماسه ای سرشار از درس های مختلف است که باید از آن بهره گیری شود، تصریح کرد: این حماسه بزرگ درس ها، پیامدها و معجزات خداوندی دارد که باید پیام های عاشورا در اعصار و زمان های مختلف تبیین و بازخوانی شود.

وی ضمن قدردانی  از حوزه علمیه قزوین به خاطر فعالیتهای ارزشمند وماندگار تبلیغی ورسانه ای در اربعین حسینی بیان داشت: خوشبختانه امسال حوزه قزوین و با هماهنگی خوب حجت الاسلام افشار و اعزام یک تیم قوی رسانه ای و تبلیغی توانست در بین سایر حوزه های علمیه کشور فعالیت خوب و چشمگیری داشته باشندکه باید این تلاشها امسال نیز تداوم داشته باشد.

اربعین؛ نماد صلح طلبی تشیع

حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: همه ساله شعور و بصیرت حسینی افزایش یافته که این نشان از ارادت ویژه ملت ایران به آستان حسینی است و حضور گسترده زائرین در مرزهای کشورمان برای رفتن به کشور عراق، این دلدادگی را نشان می دهد.

وی، بازتاب جھانی حرکت پیادهروی اربعین حسینی را از ویژگی این حماسه مردمی ملت ایران دانست و بیان داشت: پیاده روی اربعین حسینی بیانگر روحیه الھی و صلح جویانه تشیع بوده و ملت بصیر و علاقه مند به سالار شھیدان به خوبی در سالھای گذشته این موضوع را ثابت کرده اند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: دشمنان امام حسین(ع) خواستند که موضوع کربلا را در همان صحرای کربلا دفن کنند، اما این موضوع در سینه ها نقش بست و نسل به نسل عشق به امام حسین(ع) ادامه یافت و پیروان مکتب حسینی صاحب جود و کرامت هستند.

حجت الاسلام نظری بیان داشت: اربعین امام حسین(ع) از آیین ها و مراسمی است که عراقی ها از هزار سال قبل با وجود همه شرایط سیاسی همچنان به برپایی آن همت می گمارند و ظلم بنی امیه و بنی عباس، اشغالگران و دیکتاتورها به ویژه صدام نتوانست مانعی در مسیر مشتاقان امام حسین(ع) ایجاد کند ، چرا که امروز  کربلا، نجف اشرف، کاظمین و سامراء همواره میعادگاه دوستداران اهل بیت(ع) بوده است.

وی به فعالیتهای فرهنگی در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: باید بتوانیم در این راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی فعالیتهای فرهنگی وتبلغی را در مسیرهای منتهی به کربلای معلی را توسط روحانیون ومبلغین حوزه علمیه گسترش نماییم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین از چاپ کتاب و بروشورهایی در زمینه اربعین حسینی خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 10 هزار کتاب و راهنما و همچنین 25 هزار  سربندهایی با نام مبارک سالارشهیدان و ائمه معصومین(ع) بین زائرین اربعین حسینی توزیع شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha