جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حمید احمدی

حوزه/ رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، برپایی نمایشگاه قرآن را فرصتی برای احیای فرهنگ پیوند میان عترت و قرآن خواند و گفت: در این رویداد معنوی به جذب و حمایت از ایده‌های فرهنگی، قرآنی و تبلیغی برای اربعین می‌پردازیم.

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» درباره فعالیت این مرکز در نمایشگاه قرآن، اظهار کرد: رویکرد ما در حوزه اربعین، احیا و ترویج فرهنگ پیوند میان عترت و قرآن کریم است. نمایشگاه قرآن نیز فرصتی را برای تدوین و ترویج این فرهنگ فراهم کرده است تا مردم متوجه شوند که از فضایی همچون اربعین می‌توان برای انس با قرآن و ترویج معارف آن در کنار مبحث معارف اهل بیت(ع) استفاده کرد.

وی افزود: در این رویداد معنوی به معرفی فعالیت‌های فرهنگی اربعین به مردم خواهیم پرداخت تا بتوانیم با استفاده از این فرصت، کسانی که ایده‌های خوبی در حوزه فرهنگی، تبلیغی و قرآنی اربعین دارند را جذب کنیم، در این راستا پیش‌بینی شده است که به حمایت از ایده‌هایی که قابل قبول باشد، بپردازیم و هدایایی نیز اهدا خواهیم کرد

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه به بحث شورای راهبری فعالیت قرآنی در اربعین اشاره کرد و گفت: این شورا،‌ تشکل قرآنی مردمی است که از اربعین سال گذشته فعال بوده و با اعزام حدود 40 قاری ممتاز و اجرای بیش از 250 برنامه قرآنی در اربعین به فعالیت پرداخت. در این نمایشگاه فرصت معرفی این برنامه‌ها فراهم شده است و از مردم در اجرای بهتر کمک می‌گیریم.

وی از دائر شدن نذر فعالیت قرآنی در غرفه این ستاد خبر داد و اظهار کرد: از این فرصت برای معرفی اهل بیت(ع) استفاده می‌کنیم و  با اجرای روایتگری با موضوع امام حسین(ع) و اربعین،‌ راویان ستاد مرکزی اربعین از شب‌های آینده در این غرفه مستقر می‌شوند و همان برنامه‌ای را که در عتبات اجرا می‌کنند،‌ در اینجا به اجرا در می‌آورند.

حجت‌الاسلام احمدی، درباره رایزنی با دیگر سازمان‌ها طی فرصت برپایی نمایشگاه قرآن نیز گفت: سال گذشته نیز رایزنی‌هایی صورت گرفت و امسال نیز به این کار می‌پردازیم و از برخی گروه‌ها استفاده می‌کنیم. طرحی که تبیان در اربعین اجرایی کرد،‌ حاصل رایزنی بود که در نمایشگاه سال گذشته صورت گرفت.

وی عنوان کرد: در این راستا توانستیم از حضور برخی گروه‌های مردمی در اربعین نیز استفاده کنیم. امسال نیز با استقرار بیشتر این گروه‌ها،‌ رایزنی‌هایی را آغاز می‌کنیم تا به کشف حوزه‌های مشترک بپردازیم. همچنین از تصدی ‌گری اجتناب می‌کنیم و زمینه‌های حضور این گروه‌ها در اربعین را برای اجرای فعالیت قرآنی ایجاد خواهیم کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha