جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سفر حجت الاسلام والمسلمین فاضل به خوزستان

حوزه/ مسئول مرکز امور صیانتی حوزه خطاب به اساتید جوان موسسه آموزش عالی تربیت مدرس حوزه رمز توفیقات عالیه عالمان ربانی حوزه را کوشش فراوان در مسیر تهذیب نفس و خلوص و علم آموزی و تبلیغ و تدریس و... دانست.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‎الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی تربیت مدرس حوزه علمیه قم گفت: هم اکنون 150 استاد تربیت یافت در موسسه آموزش عالی تربیت مدرس حوزه در کشور فعالیت دارند.

وی افزود: خوشبختانه پس از احصای گزارش های واصله دروس این اساتید در سطح کشور از گرمی وشور و نشاط و همچنین علمیت ورضایت مندی خاصی برخورداراست.

مدیر موسسه آموزش عالی تربیت مدرس با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)افزود: امام موسی بن جعفر(ع) بیان کردند، یک دانشمند و فقیه از هزاران عابد ارزشمند تر است؛ زیرا هم و غم عابد آن است که گلیم خود را از آب بیرون بکشد، اما، فقیه به دنبال سعادت دیگران است.

وی گفت: این مرحله یعنی تبدیل شدن یک طلبه به یک فقیه راهنمای هادی باید در یک مسیر دقیق طی شود و مدیریت حوزه نیز به دنبال ایجاد چنین جایگاهی است که آموزش همراه با تربیت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  فاضل تصریح کرد: موسسه تربیت مدرس با این بضاعت اندک امکاناتی و سخت افزاری مدرسی علوم عقلی و علوم فقهی و علوم ادبیات عربی را شکل داده است و امید داریم که این مرکز به جایگاه اصلی خود برسد.

مدیر موسسه آموز عالی حوزه عنوان کرد: کسانی که در این مرکز فعالیت دارند در آینده خود باید با تلاش و کوشش و سعی خود، به جایی برسند که حوزه های علمیه کشور در آینده شاهد تربیت طلاب عالم و زاهد و وظیفه شناس و تکلیف مدار و بصیر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha