جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ علی دعموش

حوزه/ شیخ دعموش گفت: ارتش و مقاومت هر دو عامل قدرت لبنان هستند و نقش همدیگر را در دفاع از لبنان کامل می کنند و هنگامی که با هم جمع و متحد شوند می توانند به نتایج بزرگی دشت پیدا کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهدای منطقه برعشیت در جنوب لبنان گفت: دستاورد لبنان که با بیرون راندن تروریستها داعش و آزادی کامل مرزهای شرقی ما با سوریه حاصل شد دستاوردی بزرگ است و از این رو می توان آن را دومین آزادی لبنان پس از آزادی سا 2000 از دست اشغالگران صهیونیست دانست.

وی افزود: اگر مشارکت مجاهدان مقاومت و فداکاری ها و شهدا و مجروحان آنها نبود، این دستاورد بزرگ برای ما حاصل نمی شد و در این جبهه نیروهای مقاومت و ارتش لبنان در عملیاتی تکامل با تروریست ها درگیر شدند و توانستند آنها را از لبنان بیرون برانند.

شیخ دعموش گفت: برخی خواستند ارتش لبنان را در مقابل مقاومت قرار دهند و آنها را دو نیروی ضد هم نشان دهند که قابل جمع نیستند و نقیض و رقیب همدیگر هستند اما آنچه که در میدان نبرد رخ داد نشان داد که این منطق کاملا اشتباه است و ارتش و مقاومت هر دو عامل قدرت لبنان هسند و نقش همدیگر را در دفاع از لبنان کامل می کنند و هنگامی که با هم جمع و متحد شوند می توانند به نتایج بزرگی دشت پیدا کنند.

وی ادامه داد: برخی در لبنان از میزان همکاری میان ارتش و مقاومت و ایفای نقش مقاومت در آزادی لبنان و میزان محبوبیت مقاومت در میان مردم و حمایت مردم از مقاومت و حزب الله، و حمایت رئیس جمهور از مقاومت، عصبانی هستند، زیرا تایید حزب الله و مقاومت توسط رئیس جمهور لبنان بی سابقه بود و باعث راه مقاومت و منطق آن مشروعیت مضاعفی پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha