سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق-مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در آیین افتتاحیه مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) تهران، گفت: طلاب در جامعه به عنوان شاگردان مکتب امام صادق(علیه السلام) شناخته می شوند و باید خداوند متعال را نسبت به این نعمت شاکر بوده و همواره در خدمت جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه تهران، شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) تهران، با تبریک سال تحصیلی جدید به طلاب و با تقدیر از حضور خانواده های آنان در این مراسم، اظهار داشت: به طلاب عزیز توصیه می‌کنم قدر لحظات حضور در حوزه علمیه را که خانه حضرت حجت(عج) است، را بدانند. زیرا این دوران بهترین لحظات عمر شما محسوب می شود.

وی با بیان این که نقشه راه طلاب تلاش در حوزه علمیه است، گفت: طلاب در جامعه به عنوان شاگردان مکتب امام صادق(علیه السلام) شناخته می شوند و باید خداوند متعال را نسبت به این نعمت شاکر بوده و همواره در خدمت جامعه باشند.

مدیر حوزه علمیه تهران ادامه داد: در حدیث ارزشمندی امام صادق(علیه السلام) می فرماید «مَنْ تَعَلَّمَ اَلْعِلْمَ وَ عَمِلَ بِهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ دُعِيَ فِي مَلَكُوتِ اَلسَّمَاوَاتِ عَظِيماً فَقِيلَ تَعَلَّمَ لِلَّهِ وَ عَمِلَ لِلَّهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ؛ هر كه براى خدا علم را بياموزد و بدان عمل كند و به ديگران بياموزد، در ملكوت آسمان‌ها بزرگش خوانند و گويند براى خدا ياد گرفت، براى خدا عمل كرد، براى خدا تعليم داد».

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق ادامه داد: استاد معزز حضرت آیت الله جوادی آملی این بخش از حدیث را «دُعِيَ فِي مَلَكُوتِ اَلسَّمَاوَاتِ عَظِيماً» چنین معنا می کردند «در آسمان ها به او آیت الله العظمی می گویند» زیرا او ارزش های الهی و دین خدا را آموخت و آن را به دیگران تبیین کرد.

وی خطاب به خانواده های طلاب، گفت: از این که فرزندان شما به عنوان شاگردان مکتب امام صادق(ع) در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل علوم دینی هستند، به خود ببالید و افتخار کنید. زیرا فرزندان شما در این هیاهوی دنیوی که انگیزه های مادی فراوانند، و هر کسی به سمتی گرایش پیدا می کند، دست امام زمان(عج) فرزند شما را گرفت و برای سربازی خود انتخاب کرد. و هر کدام از این جوانان عزیز در آینده می توانند و باید بتوانند پرچم دار بزرگی برای دین بشوند.

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: تحصیل در حوزه سختی های خاص خود را دارد، از این رو خانواده های طلاب نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی و معنوی فرزندان شان دارند. آن ها را برای ادامه این مسیر دلگرم شان کنید، و مشوق آن ها باشید و ارتباط دائمی خود را با مدرسه علمیه حفظ کنید و از وضعیت فرزندان تان مطلع باشید.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به فرازهایی از خطبه غدیر، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در خطبه نورانی غدیرشان یک ماموریت سنگین بر دوش طلاب و حوزه های علمیه گذاشته اند. در فرازهای آخر این خطبه پیامبر(ص) می‌فرماید «فَلْیُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَ الْوالِدُ الْوَلَدَ اِلى یَوْمِ الْقِیامَه؛ بایسته است حاضران به غایبان و پدران به فرزندان خویش تا برپایی روز قیامت سخنان امروز مرا به همگان برسانند».

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به این سخن پیامبر(ص)، این ماموریت تا روز قیامت بر عهده ما قرار داده شده است و همه ما مکلّف هستیم پیام غدیر را که همان تمسک به ولایت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) است، در جامعه تبیین و نشر دهیم. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha